Hallo, ik heb een paar weken gewerkt met Cinnamon Mint 22 (of ik deze woorden in de juiste volgorde plaats weet ik nog steeds niet) - zie elders mijn verhaal
Nu probeer ik Debian Mate uit dankzij iemand die daar vaker mee gewerkt heeft (zonder een nieuwe of refurbished laptop te kopen)
Is dit hetzelfde als de LMDE waar het hier over gaat?
Ik zie wel veel overeenkomsten.
Kortom: kan ik hier met eventuele vragen terecht?
Debian Mate
Debian Mate
Na Mint 22 Cinnamon nu een ander pad: Debian Mate.
Re: Debian Mate
@Hyacint48, Dit is niet hetzelfde. LMDE valt onder de paraplu van Linux Mint en de Debian distributie is nog een keer behandeld door dat team. Ik heb zelf LMDE 6 Xfce (Afgeleide van Debian 12) maar eerst heb ik Debian 12 Xfce gehad maar daar ontbreekt de extra's als bijwerkbeheer e.d.
Om LMDE op de desktop te krijgen moet je een paar dingen extra doen. Mijn startpunt is eerst een iso maken van LMDE Cinammon en deze installeren op de pc, daarna maak ik met verschillende commando's in de terminal er de Xfce versie van. Dit wist ik ook niet hoe dat ging maar heb dit op een ander forum geleerd wen weet dus niet of dit ook toepasbaar is voor de Mate maar dat zou je hier op het forum na kunnen vragen.
Om LMDE op de desktop te krijgen moet je een paar dingen extra doen. Mijn startpunt is eerst een iso maken van LMDE Cinammon en deze installeren op de pc, daarna maak ik met verschillende commando's in de terminal er de Xfce versie van. Dit wist ik ook niet hoe dat ging maar heb dit op een ander forum geleerd wen weet dus niet of dit ook toepasbaar is voor de Mate maar dat zou je hier op het forum na kunnen vragen.
Niet panikeren, er is een Mintforum
1] LM 21.3 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22 Xfce (HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desk
1] LM 21.3 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22 Xfce (HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desk
Re: Debian Mate
Dank @HWE64, ik mis zeker ook dingen die bij Cinnamon makkelijker te vinden maken, zoals toepassingen en bijwerken. Ik ga verder zoeken op dit forum..@Hyacint48, Dit is niet hetzelfde. LMDE valt onder de paraplu van Linux Mint en de Debian distributie is nog een keer behandeld door dat team. Ik heb zelf LMDE 6 Xfce (Afgeleide van Debian 12) maar eerst heb ik Debian 12 Xfce gehad maar daar ontbreekt de extra's als bijwerkbeheer e.d.
Na Mint 22 Cinnamon nu een ander pad: Debian Mate.
Terug naar “%s” Linux Mint Debian ( LMDE )