slaapstand

Gerben1000
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 111
Lid geworden op: Ma 27 Jan 2014, 13:46

slaapstand

Berichtdoor Gerben1000 » Ma 05 Feb 2018, 14:07

Ik heb LMDE2 Betsy Cinnamon geinstalleerd op een ASUS laptop.
Ik wil graag de slaapstand uitzetten en verwijderen uit de afsluitwindow.
Ik heb dit geprobeerd met de tip op de site van Pjotr: https://sites.google.com/site/computert ... inux-Mint-
Als ik dan de opdracht uitvoer:
sudo mv -v /etc/polkit-1/localauthority/50-local.d/com.ubuntu.enable-hibernate.pkla /
Dan krijg ik:
mv: kan status van ‘/etc/polkit-1/localauthority/50-local.d/com.ubuntu.enable-hibernate.pkla’ niet opvragen: Bestand of map bestaat niet
Of werkt deze tip niet in LMDE
Wie kan mij adviseren?
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: slaapstand

Berichtdoor Joan » Ma 05 Feb 2018, 15:44

Die tip is speciaal voor Linux Mint en niet voor Ubuntu, staat erbij. Of LMDE daar ook bij gerekend wordt is mij onduidelijk, daarbij heeft LMDE niets van Ubuntu. Je kunt er in ieder geval niet de knopen in het afsluitmenu mee verwijderen.
Daarbij is de tip kennelijk verouderd, want de map /50-local.d bestaat niet in de nieuwere LM dus kan er ook niets in worden geplaatst. Dit geldt ook voor LMDE.

De slaap en pauze stand kun je ook in LMDE met Energiebeheer en Schermbeveiliging regelen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gerben1000
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 111
Lid geworden op: Ma 27 Jan 2014, 13:46

Re: slaapstand

Berichtdoor Gerben1000 » Ma 05 Feb 2018, 20:31

Oke Joan. Ik heb het geregeld in energiebeheer
Bedankt
bmwpiet
Senior
Senior
Berichten: 183
Lid geworden op: Wo 08 Okt 2014, 08:00
Locatie: Drechtsteden

Re: slaapstand

Berichtdoor bmwpiet » Ma 24 Sep 2018, 07:33

Via de tip van de website van Pjotr heb ik de slaapstand van Mint 19 verwijderd. Mijn Compaq liep steeds vast in die stand.
HP Desktop 64 bits, Mint 20, HP Probook

Terug naar “Linux Mint Debian ( LMDE )”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten