Stabiliteit nieuwe LDME

Gebruikersavatar
flyintux
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: Do 28 Jul 2011, 12:06

Stabiliteit nieuwe LDME

Berichtdoor flyintux » Ma 19 Sep 2011, 10:02

Ik heb de nieuwe Mint debian geinstalleerd zowel 32 als 64 bits uitvoering getest en beiden crashen, na 2 minuten hele systeem op slot erg bizar, als ik het configuratiescherm aanklik systeem vast, tijdens het bijinstalleren van software allerlei problemen met afhankelijkheden dan kan dat weer niet geinstalleerd worden dan dat weer niet etc.

Kernel 3.0 gaf geen enkel probleem maar deze wel, ik heb de firewall draaien en snort en verder wat aanvullende security maar dat is niet het probleem het probleem is de nieuwe Mint Debian, ik ben bang dat ik Mint debian moet gaan vervangen door iets anders dit werkt niet. :'(

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn. :vraagteken:
Gebruikersavatar
bas
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 101
Lid geworden op: Za 29 Mei 2010, 20:49
Locatie: Zwanenburg

Re: Stabiliteit nieuwe LDME

Berichtdoor bas » Ma 19 Sep 2011, 10:46

Vraag voor jou waarom heb je de nieuwe geïnstalleerd? of had je de oude er nog niet op staan?
Over het probleem wat jij noemt heb ik nog niks gelezen op het Engelse forum.
Het is ook geen nieuwe LMDE het is een iso met alle update's, verder is die het het zelfde als zijn voorgangers.
Maar hoe kan het zijn dat je zo zeker bent dat de security niet het probleem is, heb je het al een keer uit gehad? Zo niet dan zou ik het toch een keer proberen om alles uit te sluiten, of de iso opnieuw branden misschien dat er fout tijdens het branden is ontstaan.

Edit: Lees dit ook even http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=198&t=81449 misschien dat dit ook wat verklaart.
dropbox

Twitter @bdekruijf
Gebruikersavatar
flyintux
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: Do 28 Jul 2011, 12:06

Re: Stabiliteit nieuwe LDME

Berichtdoor flyintux » Ma 19 Sep 2011, 11:00

Hoi ik heb al een nieuwe iso gebrand en die geinstalleerd maakt dus niets uit zowel 32 als 64 bits, ik heb opnieuw geinstalleerd met alleen de firewall aan(block incomming connections) systeem blijft vastlopen en ook als ik sommige applicaties start loopt die vast.

Nog veel gekker is als ik mijn externe hard drive aansluit en kies voor veilig verwijderen dan krijg ik direct kernel panic en rest me de reset button in te drukken not nice.

Ik heb vervolgens de gewone Mint Gnome uitgeprobeerd geen vuiltje aan de lucht zo wel 32 als 64 bits zelfde instellingen zelfde applicaties dus zeg het maar.
Gebruikersavatar
bas
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 101
Lid geworden op: Za 29 Mei 2010, 20:49
Locatie: Zwanenburg

Re: Stabiliteit nieuwe LDME

Berichtdoor bas » Ma 19 Sep 2011, 12:07

Waar het aan ligt dat de nieuwe install bij jou vast loopt weet ik niet, deed de vorige versie het wel goed? zo ja waarom gebruik je die dan niet?

Het probleem met de externe harde schijf is een bekend probleem wat upstream opgelost moet worden, mogelijk dat dit gebeurd met update pack 3. Maar dat weet ik niet zeker, ik ken niet alle bug fixes zo op noemen.

Er zit een duidelijk verschil tussen de gewone mint en de LMDE mint. De gewone mint is gebaseerd op Ubuntu , LMDE is gebaseerd op Debian Testing. De ruwe versie zeg maar, en dan kan het voorkomen dat niet alles soepel werkt. Ook al is Clem en de rest van het Mint team er mee bezig, om deze ook zo gebruiks vriendelijk mogelijk te maken.
dropbox

Twitter @bdekruijf

Terug naar “Linux Mint Debian ( LMDE )”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten