LMDE geinstalleerd en er weer afgegooid

Gebruikersavatar
robert42
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 17 Nov 2009, 11:45
Locatie: Rozenburg (ZH)
Contact:

LMDE geinstalleerd en er weer afgegooid

Berichtdoor robert42 » Di 11 Okt 2011, 17:53

Vandaag LDME (201109 Gnome 64bit AMD) geinstalleerd op mijn Compaq laptop, installatie verliep soepel maar in tegenstelling tot de gewone Mint herkende hij mijn netwerk adapter (broadcom) niet, dus maar ff met een kabeltje verbonden. Wat opviel dat een aantal programma's niet in het Nederlands was (bv. firefox) en dat de optie in het configuratiescherm om de Nederlandse taal voor het hele systeem door te voeren hier ontbrak. Maar het ergste was dat hij nadat hij alle updates gedownload had de updates niet installeerde net een vage foutmelding in een terminalvenster tot gevolg, en dat ik dus hierdoor ook mijn draadloze netwerkadapter niet kon installeren, ook LMDE opnieuw installeren gaf geen oplossing, dezelfde problemen als bij de eerste installatie.
Al met al een vervelende ervaring met deze distributie, ik wacht nu nog wel even op de volgende release hopelijk zijn deze problemen er dan uitgehaald, omdat het idee met een roling release mij wel aansprak, niet elk 1,5 jaar een nieuwe versie installeren, maar gewoon updaten en klaar.

Groeten,
Rob(ert42)
ICT: alles gaat automatisch, maar niet vanzelf
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: LMDE geinstalleerd en er weer afgegooid

Berichtdoor Arie » Di 11 Okt 2011, 18:36

voor je Broadcom moet je wss drivers installeren, deze staan in synaptic
Broadcom STA is a binary-only device driver to support the following IEEE
802.11a/b/g/n wireless network cards: BCM4311-, BCM4312-, BCM4313-,
BCM4321-, BCM4322-, BCM43224-, BCM43225-, BCM43227-, and BCM43228-based
hardware.
met het taal probleem kan ik niet helpen, ik heb nl alles in het engels en ik gebruik Xfce als DE

dat na het downloaden niets geinstalleerd wordt is vreemd, dat kan je echter oplossen met het volgende commando

Code: Selecteer alles

sudo dpkg-reconfigure --a
wel even de juiste syntax controleren, heb het zelf al heel lang niet meer nodig gehad ;)
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Gebruikersavatar
robert42
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 17 Nov 2009, 11:45
Locatie: Rozenburg (ZH)
Contact:

Re: LMDE geinstalleerd en er weer afgegooid

Berichtdoor robert42 » Za 15 Okt 2011, 17:19

De drivers had ik inderdaad al gevonden maar ik haalde eerst de updates binnen, na het binnenhalen begon de installatie hiervan maar na enkele minuten bleef de installatie hiervan hangen, via weergave van details werd een geopend terminal venster getoond (iets met overschrijven/bijwerken gkpd) en werden de updates niet meer verder uitgevoerd. Opnieuw udaten werkt dan niet en opnieuw installeren van LMDe levert hetzelfde probleem op.

Groeten,
Rob(ert42)
ICT: alles gaat automatisch, maar niet vanzelf
nomko

Re: LMDE geinstalleerd en er weer afgegooid

Berichtdoor nomko » Di 18 Okt 2011, 08:13

Om je firefox in het Nederlands te krigjen moet je een taalpakket downloaden en installeren. Deze is hier te vinden: http://releases.mozilla.org/pub/mozilla ... /releases/. Wel eerst naar jouw versie gaan en dan jouw juiste kernel versie (32-bit of 64-bit) en dan naar submap /xpi gaan. Daar staan alle taal bestanden in. Vanaf hier is het gewoon een kwestie van de juiste taalbestand downloaden en in Firefox installeren (dit gebeurd op dezelfde manier alsof je een add-on installeerd).

Succes!

Terug naar “Linux Mint Debian ( LMDE )”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten