screenshot print + confirmation dialog

fthiel
Senior
Senior
Berichten: 123
Lid geworden op: Vr 06 Jul 2018, 14:39

screenshot print + confirmation dialog

Berichtdoor fthiel » Zo 19 Jun 2022, 17:58

Ik ben inmiddels behoorlijk ingewerkt met LMDE5 en loop nog tegen een paar kleine dingetjes aan.

1/ Wanneer ik met Screenshot een schermafdruk heb gemaakt kan ik deze enkel bewaren of kopieren naar het klembord. Dan moet ik eerst een andere app openen en daarin de kopie plakken om deze vervolgens te kunnen printen. Ik mis een optie om direct de gemaakte schermafdruk te kunnen printen. Is dit te realiseren met Screenshot of moet ik dan een andere app gebruiken. Onder Xubuntu gebruikte ik altijd Shutter maar die kan ik niet in de software manager vinden.

2/ Wanneer ik een removable medium verwijder zou ik graag een confirmation dialog willen zien (zoiets als 'The device has been removed safely from your systeem'). Was in Xubuntu wel het geval. Is dit mogelijk?

(Overigens excuses voor het Engels dat her en der opduikt, maar mijn systemen draaien al jaren volledig in het Engels zodat ik het soms niet meer in het Nederlands precies weet).
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1311
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: screenshot print + confirmation dialog

Berichtdoor Joan » Zo 19 Jun 2022, 19:55

Screenshot maakt een afbeelding die je eerst ergens moet opslaan voor je er mee kunt werken.
Na het openen van het/een bestand kun je direct via het muismenu afdrukken.

Als je een externe opslag afsluit krijg je een bericht dat je hem veilig kunt uitnemen.
Krijg je dit niet, dan staat er waarschijnlijk nog iets open.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1611
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: screenshot print + confirmation dialog

Berichtdoor stegiman » Zo 19 Jun 2022, 22:14

Als je de volledig scherm wilt afdrukken zonder opslaan: Ctrl + Print Screen + p
fthiel
Senior
Senior
Berichten: 123
Lid geworden op: Vr 06 Jul 2018, 14:39

Re: screenshot print + confirmation dialog

Berichtdoor fthiel » Ma 20 Jun 2022, 19:35

Screenshot maakt een afbeelding die je eerst ergens moet opslaan voor je er mee kunt werken.
Na het openen van het/een bestand kun je direct via het muismenu afdrukken.
Da's jammer dat een directe printoptie niet bestaat in Screenshot. Kent iemand - naast Shutter- een ander app waarmee dit wel kan? Zo nee, hoe kan ik Shutter installeren onder LMDE5?

Wanneer ik een externe opslag afsluit/uitwerp dan verdwijnt het icoon wel van m'n bureaublad en is deze in mijn file manager greyed out, maar een daadwerkelijke melding in mijn scherm zie ik niet verschijnen. Ik heb al bij Notifications gekeken of ik daar een instelling moet wijzigen, maar een dergelijke mogelijkheid zie ik niet.
fthiel
Senior
Senior
Berichten: 123
Lid geworden op: Vr 06 Jul 2018, 14:39

Re: screenshot print + confirmation dialog

Berichtdoor fthiel » Ma 20 Jun 2022, 20:09

Ik heb zelf al een voor mij werkende oplossing gevonden in de vorm van de flatpak app Ksnap. Te installeren via de Software Manager. Hierbij is direct printen mogelijk.
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 815
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: screenshot print + confirmation dialog

Berichtdoor DeBaas » Ma 20 Jun 2022, 20:21

fthiel
Senior
Senior
Berichten: 123
Lid geworden op: Vr 06 Jul 2018, 14:39

Re: screenshot print + confirmation dialog

Berichtdoor fthiel » Wo 22 Jun 2022, 17:16

Thx!

Nog even ter herinnering ;-) : Wanneer ik een externe opslag afsluit/uitwerp dan verdwijnt het icoon wel van m'n bureaublad en is deze in mijn file manager greyed out, maar een daadwerkelijke melding in mijn scherm zie ik niet verschijnen. Ik heb al bij Notifications gekeken of ik daar een instelling moet wijzigen, maar een dergelijke mogelijkheid zie ik niet.
Hoe krijg ik een melding in beeld bij het afkoppelen van een device?
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 770
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: screenshot print + confirmation dialog

Berichtdoor emvedeesje » Ma 04 Jul 2022, 09:27

Het allerveiligste systeem om een externe opslag af te sluiten en ook te verwijderen uit nemo:
Klik op het vierkante icoon onderaan rechts op de taakbalk en dan op het icoon om te verwijderen.

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Terug naar “Linux Mint Debian ( LMDE )”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten