update manager onduidelijkheid

fthiel
Senior
Senior
Berichten: 124
Lid geworden op: Vr 06 Jul 2018, 14:39

update manager onduidelijkheid

Berichtdoor fthiel » Za 10 Jun 2023, 13:16

Wanneer ik mijn pc opstart geeft de update manager aan : 'checking for updates' en daarna 'your system is up to date'. Prima denk ik dan. Echter, wanneer ik direct na voorgaande melding op de 'refresh' button klik, geeft update manager (en dit gebeurt erg vaak) aan dat er toch updates beschikbaar zijn. Hoe kan dit?
Ik zou verwachten dat update manager ALLE updates DIRECT bij de eerste keer binnenhaalt. Je denkt dat je systeem uptodate is, maar dat is het dus niet.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 916
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: update manager onduidelijkheid

Berichtdoor dirkjanl » Za 10 Jun 2023, 15:57

Als je Bijwerkbeheer = update manager, dan kan je instellen wanneer het naar updates gaat zoeken. Waarschijnlijk staat het dan op zeg 10 minuten na opstarten beginnen met zoeken. Ik heb dat gewijzigd naar 2 minuten. Zie afbeelding. Misschien dat dat je vraag beantwoord?
Afbeelding
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
fthiel
Senior
Senior
Berichten: 124
Lid geworden op: Vr 06 Jul 2018, 14:39

Re: update manager onduidelijkheid

Berichtdoor fthiel » Zo 11 Jun 2023, 16:01

Dank voor je tip DirkJan! Ik ga dit uitproberen.

Ik lees ook nog dat Auto Refresh enkel werkt wanneer het Update Manager scherm niet meer open staat! Dit wist ik niet. Staat bij mij eigenlijk standaard altijd open. Dat moet ik vanaf nu in m'n systeem zien te krijgen ;-).

(Sorry voor het Engels, maar al mijn systemen zijn volledig in het Engels. Is noodzakelijk vanwege mijn werkzaamheden).

Terug naar “Linux Mint Debian ( LMDE )”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten