hoi
Heb net mijn W7 veranderd in Mint tot volle tevredenheid.
Op mijn andere pc heb ik Xubuntu en die geeft alle updates automatisch aan.
Maar in deze Mint weet ik niet zeker of deze updates via Bijwerkbeheer autom.
worden bijgewerkt of dat ik in het tabblad 'Verversen' ieder keer weer moet aanklikken
om nieuwe veiligingsupdates kan ontvangen.
Bedankt alvast voor antwoord.
updates bijwerkbeheer
Re: updates bijwerkbeheer
In bijwerkbeheer kun je alles daarvoor instellen. Standaard verschijnt een update schilt als er updates zijn en kan je dan handmatig installeren. Automatisch kan je ook instellen. Of dan het schilt verschijnt weet in niet.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Bij Linux Mint verschijnt op regelmatig basis automatisch update.
Je ziet dan kleur van icoontje van wit/groen naar blauw/groen en dat betekend dat er update is.
Dan hoeft je gewoon op te klikken en dan bijwerken pakketten installeren met soms ook nog extra bijkomende lossen update om de update te kunnen voltrekken.
Je ziet dan kleur van icoontje van wit/groen naar blauw/groen en dat betekend dat er update is.
Dan hoeft je gewoon op te klikken en dan bijwerken pakketten installeren met soms ook nog extra bijkomende lossen update om de update te kunnen voltrekken.
Bij het opstarten en daarna telkens om de twee uur, controleert Bijwerkbeheer op de aanwezigheid van nieuwe bijgewerkte pakketten.
Je kunt het bijwerken ook volledig automatiseren, maar dat raad ik af: je wilt zeker stellen dat (potentieel verstorende) reparaties alleen worden aangebracht wanneer ze jouw werk niet kunnen verstoren.
Geen enkele systeembeheerder die zijn vak verstaat, zal ooit het bijwerken automatiseren. Doet-ie dat wel, dan verdient-ie om op staande voet te worden ontslagen.
Je kunt het bijwerken ook volledig automatiseren, maar dat raad ik af: je wilt zeker stellen dat (potentieel verstorende) reparaties alleen worden aangebracht wanneer ze jouw werk niet kunnen verstoren.
Geen enkele systeembeheerder die zijn vak verstaat, zal ooit het bijwerken automatiseren. Doet-ie dat wel, dan verdient-ie om op staande voet te worden ontslagen.

Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 22.1 Xia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Ben het met Pjotr eens.
Als je bezig bent en de update begint, kan er iets mis gaan door een combinatie van factoren. Het kan dan gebeuren dat je voor niks hebt zitten werken en je gegevens zijn verdwenen.
Wat je handmatig uit de updatelijst wilt installeren zal in het begin nog onduidelijk zijn, maar je kunt hiermee wel eerst veilig je werk opslaan en daarna de update bijwerken.
Het is wel verstandig om voor een update eerst een backup te maken van je systeem en de /home. Gaat er iets mis dan kun je in een paar minuten weer in orden zijn.
Als je bezig bent en de update begint, kan er iets mis gaan door een combinatie van factoren. Het kan dan gebeuren dat je voor niks hebt zitten werken en je gegevens zijn verdwenen.
Wat je handmatig uit de updatelijst wilt installeren zal in het begin nog onduidelijk zijn, maar je kunt hiermee wel eerst veilig je werk opslaan en daarna de update bijwerken.
Het is wel verstandig om voor een update eerst een backup te maken van je systeem en de /home. Gaat er iets mis dan kun je in een paar minuten weer in orden zijn.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Bedankt voor deze tips, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke handelingen
ik moet doen in het bijwerkbeheer om dit zo goed mogelijk en verstandig te hebben ingesteld.
Ik kon me zelf hier tijdelijk niet terugvinden maar ik moet nog even wennen aan dit systeem.
ik moet doen in het bijwerkbeheer om dit zo goed mogelijk en verstandig te hebben ingesteld.
Ik kon me zelf hier tijdelijk niet terugvinden maar ik moet nog even wennen aan dit systeem.
Ik bedoel dus hoe ik in Voorkeuren de schuifjes in het tabblad Opties en Automatisering
het beste kan zetten.
het beste kan zetten.
Nu ben ik er wel uitgekomen door de volgende link
goed door te nemen
https://makkelijkelinuxtips.blogspot.co ... erken.html
Moet ik ergens een vinkje zetten dat deze topic
afgehandeld is?
goed door te nemen
https://makkelijkelinuxtips.blogspot.co ... erken.html
Moet ik ergens een vinkje zetten dat deze topic
afgehandeld is?
Nee, niet nodig.
Als je meldt dat het is opgelost weet iedere lezer waar de vork in de steel steekt.
Als je meldt dat het is opgelost weet iedere lezer waar de vork in de steel steekt.
Terug naar “%s” Software en applicaties