Waar blijven de updates?

Vragen over software en applicaties
Jamint
Held
Held

Waar blijven de updates?

Berichtdoor Jamint » Za 04 Jan 2020, 15:26

Nu op 4 januari 2020 vind ik het toch wel vreemd worden dat ik sinds 18 december 2019 totaal geen updates meer aangeboden krijg.
Ik begin mij zorgen te maken dat ik straks veiligheidsupdates mis. Voor alle duidelijkheid: ik heb vanaf installatie alle niveau's aangevinkt staan in Bijwerkbeheer zoals wordt geadviseerd daarin, maar alle bijgewerkte pakketten worden niet automatisch geïnstalleerd.

Mijn Linux betreft: Mint 19.1 Cinnamon. Versie 4.0.10 systeemkern: 4.15.0-54-generic

De laatst binnengekomen update betreft: mint-upgrade-info v.1.1.5

Ik heb zo’n lange interval tussen updates niet meegemaakt. Nu dus 17 dagen. Voorheen hooguit 2 dagen maximaal.
Kan ik dit negeren, of is er toch iets aan de hand?

Hartelijk dank voor een reactie!
If it ain't broken, don't fix it.
Pjotr
Held
Held

Re: Waar blijven de updates?

Berichtdoor Pjotr » Za 04 Jan 2020, 16:05

De periode tussen kerst en nieuwjaar, met tijdmarge vooraf en erna, is altijd erg stil qua reparaties. De ontwikkelaars willen ook wel eens lui op de bank liggen en naar foute kerstfilms kijken bij familie.... ;)
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 22.1 Xia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Jamint
Held
Held

Re: Waar blijven de updates? (opgelost)

Berichtdoor Jamint » Za 04 Jan 2020, 16:26

De periode tussen kerst en nieuwjaar, met tijdmarge vooraf en erna, is altijd erg stil qua reparaties. De ontwikkelaars willen ook wel eens lui op de bank liggen en naar foute kerstfilms kijken bij familie.... ;)
Pjotr,

Hartelijk dank voor de geruststellende woorden! :)
Ik herinnerde mij tussen het posten en je reactie inmiddels ook al de ooit op je webstek gelezen Terminal opdracht: sudo apt-get update en daaruit bleek inderdaad dat er wel updates zijn maar heel marginaal; nog geen 86kB...

Maar nogmaals fijn om te horen dat alles zoals normaal is!

mvgr. Jamint
If it ain't broken, don't fix it.

Terug naar “%s” Software en applicaties