logitech media server voor squeezebox

Vragen over software en applicaties
Soefi
Nieuweling
Nieuweling

logitech media server voor squeezebox

Berichtdoor Soefi » Do 13 Feb 2020, 11:51

Ik ben helemaal nieuw en heb al veel doorzocht maar toch een paar vragen:
ik heb een oud 1gb ram en 1.6 ghz atom laptopje waar ik logitech media server op wil laten draaien. Zijn er hier mensen die logitech media server hebben draaien onder mint xfce?
bij mij werkt het gedeeltelijk. alleen via internet radio enzo maar niet mijn eigen muziekcollectie.
- het lukt me niet om een icoontje op het bureaublad te krijgen of in de taakbalk
- ik heb geen idee waar ik in het LMS programma de externe harde schijf met muziek kan vinden, in beheer is die wel zichtbaar en de muziek is ook afspeelbaar op de laptop zelf maar niet via de squeezebox. (in de browser kan ik lms wel configureren)
- hoe kan het laptopje aanblijven als ik hem dichtklap
- Ik heb een musiland usd externe geluidskaart aan een usb poort maar die is niet gedetecteerd, het kan zijn dat daar aparte drivers voor nodig zijn.
- als het eenmaal draait zoals nu gebeurd er niets als ik inlog. scherm blijft zwart alleen de cursor is zichtbaar. Maar LMS werkt wel. ik kom weer in start scherm als ik opnieuw opstart.

ik val wel met de deur in huis zo. Maar het zijn best samenhangende dingen mogelijk. Anders hoor ik graag of het beter is om het op te splitsen.

dank alvast
Soefi

Terug naar “%s” Software en applicaties