Wellicht al een hopeloze vraag, maar toch:
Kent iemand voor Linux een eenvoudige afbeeldingenbewerker zoals Paint in Windows? Ik zou daar heel erg mee geholpen zijn.
Ik heb al uitvoerig gezocht en ben bang dat er zelfs niets bestaat buiten de Software repository. Ik heb op internet al vertwijfeld gezocht, zonder resultaat. Toch wel vreemd. Een eenvoudige doeltreffende tekstverwerker zoals AbiWord bestaat dan weer wel.
Ik heb Gimp dus weggegooid. Véél te gecompliceerd voor mijn simpele ik. Ik werd gek van alle terminologiën/mogelijkheden en kon hierin door de bomen het bos niet zien.

De laatste druppel was wel dat ik per abuis de twee docks met standaard gereedschapskisten had weggeklikt en ze met geen mogelijkheid meer te voorschijn wist te halen. Zelfs via voorkeuren (dat elke keer weer opduikt in een ander menu??) via een reset naar default instellingen en herstarten van Gimp bleven ze weg. Vergelijkbare toestanden waren o.a ook de reden waarom ooit lang geleden Adobe Photoshop voor mij weggegooid geld bleek.
Ik hoop dat iemand onder ons

een tip heeft. Nu ben ik heel omslachtig afbeeldingen op een USB stick aan het zetten om die te bewerken in Paint op een off-line Win7 HP computer.
Alvast hartelijk dank voor elke reactie!