weergavelay-out

Vragen over software en applicaties
JosVa
Senior
Senior

weergavelay-out

Berichtdoor JosVa » Zo 09 Aug 2020, 12:29

Hoe kan ik in LibreOffice de weergave lay-out in de schrijfmodus wijzigen zodat ik de pagina's naast elkaar zie en ook bewerken kan inplaats van alleen onder elkaar? Mijn scherm is 2 A4's groot en dus breed genoeg om 2 pagina's gelijktijdig naast elkaar te kunnen bewerken zoals ik dat in Windows Word heel eenvoudig kon instellen.
Ik kan wel kiezen voor enkel, naast elkaar of boek weergave in printafdrukvoorbeeld maar dan kan ik die pagina's niet bewerken.
dirkjanl
Guru
Guru

Re: weergavelay-out

Berichtdoor dirkjanl » Zo 09 Aug 2020, 15:10

Klik eens op de verschillende pagina icoontjes rechtsonder naast de percentage aanduiding in bijvoorbeeld Writer.
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
JosVa
Senior
Senior

Re: weergavelay-out

Berichtdoor JosVa » Zo 09 Aug 2020, 19:25

Yep. Bedankt.
Dat is wat ik zocht en doet precies wat ik verwacht. Die kleine icoontjes vind ik helaas niet in de handleiding nog op internet want Google denkt dat ik op zoek ben naar andere layouts zoals pagina-opmaak. Maarwaarom staan die icoontjes niet gewoon in de werkbalk? Dat is toch de plaats waar je als eerste naar zulke opties zoekt? Efin.Werkt nu een stuk beter met al die plaatjes tussen mijn teksten en wat er verderop gebeurt als je wat aan die tekst, plaatjes of opmaak wijzigt.

Terug naar “%s” Software en applicaties