Whatsapp geeft dubbele letter bij eerste toetsaanslag

Vragen over software en applicaties
Lucien
Held
Held
Berichten: 408
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Whatsapp geeft dubbele letter bij eerste toetsaanslag

Berichtdoor Lucien » Vr 05 Aug 2022, 21:30

Ik gebruik Whatsapp (WAP) behalve op mijn Motorola smartphone, voornamelijk op twee laptops:
Een Thinkpad X250 met Linux Mint en met dual boot Windows 10, met WAP op beide systemen.
Een Thinkpad X250 met Windows 10.
Als ik WAP gebruik op mijn Linux laptop wordt het eerste karakter dat ik in een bericht aantik 2x weergegeven. Tik ik dus een K dan staat er KK. Maakt niet uit of het een hoofdletter, kleine letter of cijfer is. Ik moet er dan eentje deleten. Als ik ze beide delete en de K opnieuw tik, staat hij er wel één keer. Bij een nieuwe regel gaat het ook goed. Het is dus alleen bij de eerste toetsaanslag in een WAP-bericht en sinds een paar weken. Bij WAP in Windows heb ik dat probleem niet. Ook niet op de Linux laptop in dual boot Windows. Op de smartphone heb ik het ook niet. Kortom alleen bij WAP onder Linux Mint. Ik ontvang regelmatig updates van WAP en van Linux Mint maar dat verandert niets.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1611
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Whatsapp geeft dubbele letter bij eerste toetsaanslag

Berichtdoor stegiman » Vr 05 Aug 2022, 22:32

Ik weet niet hoe je WAP doet op pc maar je mag niet WAP installeren.
Gewoon in uw browser https://web.whatsapp.com/ ingeven en daar ziet je hoe wat je met uw smartphone moet doen.

Dat gaat zowel met wifi als met data verbindingen.

Kijk bij toetsenboordinstellingen of je de snelheid niet moet verlagen of verhogen want het kan zijn dat uw toetsenbord langzamer werkt.
Lucien
Held
Held
Berichten: 408
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Whatsapp geeft dubbele letter bij eerste toetsaanslag

Berichtdoor Lucien » Vr 05 Aug 2022, 23:54

WAP is onlangs zodanig verder ontwikkeld dat je smartphone zelfs niet meer 'online' hoeft te zijn om WAP op je pc/laptop te kunnen gebruiken. Dat was stap 3. Stap 2 was dat je niet meer via de browser hoefde te wappen maar WAP kon installeren en daarmee behoorde het steeds weer in-scannen met de smartphone tot het verleden. Het huidige systeem zonder smartphone is dus het probleem niet. Dat werkte prima. Als het toetsenbord het probleem was, zou dat ook zo zijn onder Windows. Het probleem zit'm dus puur in Linux en het is na jaren ineens ontstaan.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1611
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Whatsapp geeft dubbele letter bij eerste toetsaanslag

Berichtdoor stegiman » Za 06 Aug 2022, 05:02

Klik gedurende 8 seconde op rechts shift en test dan of het niet opgelost is.
Lucien
Held
Held
Berichten: 408
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Whatsapp geeft dubbele letter bij eerste toetsaanslag

Berichtdoor Lucien » Za 06 Aug 2022, 12:50

Maakt geen verschil

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten