Kan Telegraaf nieuwsfilmpjes niet meer zien

Vragen over software en applicaties
Lucien
Held
Held

Kan Telegraaf nieuwsfilmpjes niet meer zien

Berichtdoor Lucien » Vr 12 Aug 2022, 12:12

Als abonnee op de krant krijg ik dagelijks mails met nieuws van de Telegraaf. Sinds een week kan ik de filmpjes die er bij zitten niet meer zien. Ik krijg een zwart beeld. Ik gebruik Linux Mint met Firefox op een Thinkpad X250 en heb niets aan instellingen e.d. gewijzigd. Op andere sites heb ik dit probleem niet. Support Telegraaf adviseert een andere browser te gebruiken, maar Firefox werkt prima dus dat is geen oplossing.
stegiman
Moderator
Moderator

Re: Kan Telegraaf nieuwsfilmpjes niet meer zien

Berichtdoor stegiman » Vr 12 Aug 2022, 12:50

Je hebt waarschijnlijk bepaalde site geblokkeerd. Kijk na in de adblock of zo. Normaal gezien sociale media toestaan.
Add-ins kunnen ook voor probleem zorgen.

Daarna kan je op deze website (klik) kijken wat je nog kan doen.
Lucien
Held
Held

Berichtdoor Lucien » Vr 12 Aug 2022, 13:36

Ik heb niets aangepast, gewijzigd of geblokkeerd (zou niet eens weten hoe). Het enige dat ik ooit heb geïnstalleerd is ghostery. Dat werkt goed. Heb het even uitgeschakeld, maar maakt niets uit. Op die website van Firefox staat dat je slotjes moet zien als iets wordt geblokt, maar die verschijnen niet.
stegiman
Moderator
Moderator

Berichtdoor stegiman » Vr 12 Aug 2022, 23:26

ghostery = adblock

Firefox moet je wel daarna uitzetten of refreshen

Maar uit ervaring weet ik dat verschillende zenders en kranten weten dat je ghostery en laten films niet zien.
Zelf gebruik ik Wind Blocker (klik)

Ik heb getest: geen cookies aanvaarden bij Telegraaf betekend geen film zien.
Open Firefox en in adresbalk plak je onderstaande tekst
Code: Selecteer alles
about:preferences#privacy
Zoek daar Cookies en websitegegevens en dan gegevens beheren en zoek daar telegraaf.nl en klik op daarop en dan op geselecteerde verwijderen klikken. Sluit nu Firefox en ga naar Telegraaf.nl en aanvaard cookies of stel zo in dat je sociale media ook aanvaard.
Arie
Held
Held

Berichtdoor Arie » Za 13 Aug 2022, 16:07

@Lucien, kijk even bij instelling of je nog DRM beschermde filmpjes kan afspelen
Instellingen -> algemeen -> DRM
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Desktop : Linux Mint Cinnamon 22.1 LTS / LMDE 6
Laptop : LMDE 6
Netbook : LMDE 6
Lucien
Held
Held

Berichtdoor Lucien » Za 13 Aug 2022, 17:16

Ik ontdekte Duckduckgo Privacy Protection op mijn laptop en dat stond aan. Uitgezet en toen kon ik de filmpjes weer zien. Het vreemde is dat ik het nooit heb geïnstalleerd en het heeft dus altijd aan gestaan terwijl ik de filmpjes altijd kon zien.
Thinkpad
Junior
Junior

Berichtdoor Thinkpad » Za 13 Aug 2022, 18:33

Ik ontdekte Duckduckgo Privacy Protection op mijn laptop en dat stond aan. Uitgezet en toen kon ik de filmpjes weer zien. Het vreemde is dat ik het nooit heb geïnstalleerd en het heeft dus altijd aan gestaan terwijl ik de filmpjes altijd kon zien.
Ik had hetzelfde probleem in Mint en Ubuntu, na uitschakelen van Duckduckgo privaccy essentials werkt het weer na behoren.
Lucien
Held
Held

Berichtdoor Lucien » Za 13 Aug 2022, 21:33

Blijkbaar een update geweest. Het werkt nu in ieder geval weer. Dank voor de support!

Terug naar “%s” Software en applicaties