De Clevo laptop heb ik vandaag LM 21 Cinnamon gegeven. Alles draait zoals ik het hebben wil. Zelfs de netwerkprinter werd geheel uit zichzelf geïnstalleerd (zoals het voorheen in LM 18.3 ging).
Maar, toen ik Opera als tweede browser installeerde lukte het mij niet om de taal Engels naar Nederlands te wijzigen. Opera maakt gebruik van de standaard systeemtaal en dat is blijkbaar Engels.
Bij Systeeminstellingen > Talen heb ik echter voor Taal, Regio en Tijdweergave alle drie staan op "Dutch; Flemish; Netherlands". En dat systeembreed toegepast.
Ergens ziet Opera dat de taal Engels is,wie weet waar ik dat kan wijzigen?
Overigens, met dezelfde ISO heb ik LM 21 Cinnamon een paar weken geleden op de testlaptop gezet en daar is de taal van Opera wel Nederlands.
Systeemtaal
Systeemtaal
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Re: Systeemtaal
Helaas, kan het niet proberen omdat Opera niet in het programmabeheer van de Mint xfce zit.
Edit: heb nog even op mijn Xubuntu 22.04.1 LTS opera snap geinstalleerd maar onder setting dan op geavanceerd dan user talen en daar heb ik alles op Dutch gezet en opnieuw opgestart maar ik krijg deze ook met geen mogelijkheid op Nederlands helaas.
- Code: Selecteer alles
Overigens, met dezelfde ISO heb ik LM 21 Cinnamon een paar weken geleden op de testlaptop gezet en daar is de taal van Opera wel Nederlands.
Edit: heb nog even op mijn Xubuntu 22.04.1 LTS opera snap geinstalleerd maar onder setting dan op geavanceerd dan user talen en daar heb ik alles op Dutch gezet en opnieuw opgestart maar ik krijg deze ook met geen mogelijkheid op Nederlands helaas.
Niet panikeren, er is een Mintforum
1] LM 22.1 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22.1 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22.1 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce (HP Desk test pc). 5] ChromeOS Flex (Dell desktop). 6] W11 HP 800 Mini
1] LM 22.1 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22.1 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22.1 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce (HP Desk test pc). 5] ChromeOS Flex (Dell desktop). 6] W11 HP 800 Mini
Ja, ik denk ook dat het aan de laptop zelf ligt. Ik heb ook in de BIOS gekeken, maar kan daar geen taalinstellingen vinden. Helaas. Bedankt voor het meedenken.
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Het is eigenlijk gemakkelijker dan je denk:
Maak een nieuwe starter en typ in de eerste vak Opera en in de tweede vak typ je
Maak een nieuwe starter en typ in de eerste vak Opera en in de tweede vak typ je
- Code: Selecteer alles
opera --lang=nl %U
stegiman: Dat werkt inderdaad! Bedankt voor de tip. Case closed.
Terug naar “%s” Software en applicaties