Nordvpn

Vragen over software en applicaties
1eduard

Re: Nordvpn

Berichtdoor 1eduard » Wo 29 Mar 2023, 18:59

1eduard

Re: Nordvpn

Berichtdoor 1eduard » Do 30 Mar 2023, 14:43

Ik wil VPN (Mullvad) gaan gebruiken.

Wat moet ik wijzigen op mijn Ziggo modem (Connect Box)?
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1587
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Nordvpn

Berichtdoor stegiman » Do 30 Mar 2023, 14:48

In ziggo modem moet je naar gedeelte poorten gaan zoals beschreven op deze pagina (klik)
Poort ziet je helemaal onderaan doch je moet wel vanaf begin lezen.
Zo werkt dat bij ieder modem/router
Nota: als je ook nog een extra wifi router heb moet je misschien wel beetje anders doen.
Wat je moet doen moet je bij alle VPN doen.

Heb je een andere modem/router (klik) dan kan je daar ook zien door op uw modem/router te klikken.

Volgens deze website is dat poort 5555 (klik)
Fosser
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: Zo 17 Apr 2022, 12:48

Re: Nordvpn

Berichtdoor Fosser » Do 30 Mar 2023, 14:55

Dit is allemaal veel te omslachtig en ingewikkeld! Onderstaand de makkelijke manier. M.i. hoef je niets op je router te veranderen.

Ik denk dat je niet helemaal begrijpt hoe een VPN werkt. Handig om je daar even in te verdiepen denk ik : https://mullvad.net/en/what-is-vpn

Wanneer je Mullvad hebt geinstalleerd en hun client automatisch laat opstarten hoef je je verder nergens meer om te bekommeren. Je kunt gewoon gaan internetten zoals normaal ook doet. Het verschil is dat jij nu via je eigen 'privetunnel' online bent waarbij al jouw data versleuteld is. Ziggo kan niet meer zien waar jij surft. Al je data loopt nu via Mullvad. Je hoeft (in principe) niets in je browser te wijzigen.
Ter info : je surft NIET anoniem, want al je data loopt via de servers van Mullvad. Daarom is het zo ontzettend belangrijk om een BETROUWBARE VPN-provider te kiezen!

Ik ga je nu de stappen laten zien hoe je de Mullvad software via de terminal kunt installeren. Dit zijn de enige handelingen die je in de terminal verricht. Zodra die achter de rug zijn maak je gebruik van de zeer overzichtelijke grafische interface van Mullvad.
Ik ga ervan uit dat je inmiddels beschikt over een Mullvad account nummer (bestaat uit 16 cijfers ; https://mullvad.net/en/account/#/create/) en dat je tijd hebt gekocht bij Mullvad.

1 / Download eerst de Mullvad software : https://mullvad.net/en/download/vpn/linux > klik op de knop 'Download.deb'. Als het goed is vind je in je map Downloads nu de software. Niets mee doen op dit moment. Dat volgt later.

2 / Open nu een terminal : Ctrl + Alt + T

3 / Kopieer en plak het volgende commando in de terminal en geef Enter :

Code: Selecteer alles

cd Downloads
4 / Kopieer en plak het volgende commando in de terminal en geef Enter :

Code: Selecteer alles

sudo dpkg -i MullvadVPN-2023.2_amd64.deb
Je moet je wachtwoord uiteraard invullen. Daarna wordt de software geinstalleerd.

5 / In je menulijst bij 'Internet' tref je nu 'Mullvad VPN' aan. Klik erop en de app wordt geopend. Als het goed is wordt je account nummer gevraagd waarna je toegang hebt tot de app (Je moet al wel betaald hebben he! Zoals ik al eerder schreef). Nu kun je de app zo instellen als jij het wilt. Uitgebreide info vind je op de Mullvad site : https://mullvad.net/nl/. Neem svp deze info door!

Hoop dat het lukt. Succes!
1eduard

Re: Nordvpn

Berichtdoor 1eduard » Do 30 Mar 2023, 15:22

Ok, bedaankt!
1eduard

Re: Nordvpn

Berichtdoor 1eduard » Do 30 Mar 2023, 17:04

Toch begrijp ik het nog niet!

Gebruik je nu je 'oude' browser en moet je 'oude' gegevens uitschakelen?

Kan je deze browser (Vivaldi) ook gebruiken met VPN?

En kan ik op dezelfde manier een nieuwe (blanco) pagina openen?

Etc.
Xunil
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: Zo 17 Apr 2022, 12:44

Re: Nordvpn

Berichtdoor Xunil » Do 30 Mar 2023, 17:45

Veel duidelijker dan Fosser het heeft uitgelegd kan denk ik niet.

Ik begin wat trollerige vibes te voelen ...
1eduard

Re: Nordvpn

Berichtdoor 1eduard » Ma 03 Apr 2023, 13:48

Wie kan mij helpen om mijn geld terug te krijgen bij NordVPN? B.v.d.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1587
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Nordvpn

Berichtdoor stegiman » Ma 03 Apr 2023, 14:01

Xunil
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: Zo 17 Apr 2022, 12:44

Re: Nordvpn

Berichtdoor Xunil » Ma 03 Apr 2023, 15:22

Wie kan mij helpen om mijn geld terug te krijgen bij NordVPN? B.v.d.
Hoe lang gaat dit nog zo door beste 1eduard? Ik weet niet hoe het anderen vergaat, maar ik begin stilletjes aan nogal geirriteerd te raken door de manier waarop je je opstelt in dit forum. Je wordt van alle kanten geholpen, maar het lijkt erop dat je zelf totaal geen zin hebt om je ook maar ergens in te verdiepen en/of actie te nemen. Nu weer deze rare off-topic vraag.
Je hebt ook nog geen antwoord gegeven of je Mullvad aan de praat hebt inmiddels na alle tips die je hebt ontvangen.

Zoals ik al schreef beginnen er bij mij trollerige vibes op te komen. Mocht ik er volledig naast zitten, dan hoor ik dat graag van je. En de andere forumdeelnemers waarschijnlijk ook. En svp iets uitgebreider dan 1 zin graag.

Mocht je hier niet op in gaan of weer met een of andere rare vraag / opmerking komen, dan denk ik dat een 'troll-conclusie' acceptabel is en zou ik als administrator actie nemen. Maar goed dat ben ik niet dus laat ik dit over aan degene die daarover gaat.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Nordvpn

Berichtdoor Joan » Za 08 Apr 2023, 01:07

Xunil, je zit er niet naast.
Dit onderwerp wordt gesloten en 1eduard wordt verwijderd.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten