Als ik mijn pc aanzet, word daarna vanzelf Firefox en Thunderbird opgestart.
Hoe voorkom ik dat?
Heb al van alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Ook met (sessie en opstart) niet.
Is geen ramp, maar ik wil dat eigenlijk niet.
Ik gebruik Mint Xfce 22.1
Jaap.
Opstart probleem.
Re: Opstart probleem.
Kijk eens of FF en TB in Menu > sessie en opstart of hier een vinkje staat?
Niet panikeren, er is een Mintforum
1] LM 22.1 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22.1 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22.1 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce (HP Desk test pc). 5] ChromeOS Flex (Dell desktop). 6] W11 HP 800 Mini
1] LM 22.1 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22.1 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22.1 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce (HP Desk test pc). 5] ChromeOS Flex (Dell desktop). 6] W11 HP 800 Mini
Als dat niet helpt:
zoek in het menu van LM "opstarttoepassingen"
Kijk of ze daar in het lijstje worden vermeld. Zo ja, dan per programma selecteren en op het '-' minnetje klikken om het uit te zetten.
zoek in het menu van LM "opstarttoepassingen"
Kijk of ze daar in het lijstje worden vermeld. Zo ja, dan per programma selecteren en op het '-' minnetje klikken om het uit te zetten.
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Graag ook vermelden als iets gelukt is en wat de reden was dat het wel of niet gelukt is.
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Beste dirkjan, waar vind ik "opstarttoepassingen" . Ik heb alleen sessie en opstart, en daar staat, Firefox en Thunderbird niet bij.
Ik voel me eigenlijk wel een beetje dom dat ik dit niet kan oplossen want ik gebruik al vele jaren Linux. Maar hier kom ik niet uit.
Zal wel aan de leeftijd liggen (74)
Ik voel me eigenlijk wel een beetje dom dat ik dit niet kan oplossen want ik gebruik al vele jaren Linux. Maar hier kom ik niet uit.
Zal wel aan de leeftijd liggen (74)
- MenthaSuaveolens
- Held
Blijkbaar treden deze problemen op als je de computer afsluit met "sessie onthouden". Je dient dus de checkbox "sessie onthouden" afvinken.
Laatst gewijzigd door MenthaSuaveolens op Wo 16 Apr 2025, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb de tekst die hier stond weggehaald, was door de wijziging in de post hierboven van MenthaSuaveolens niet meer van belang. Ik moet me eigenlijk ook niet bemoeien met Xfce, is toch net / echt iets anders dan Cinnamon.
PS heeft volgens mij niets met de leeftijd en niets met dommigheid te maken, meer ongewennigheid denk ik.
PS heeft volgens mij niets met de leeftijd en niets met dommigheid te maken, meer ongewennigheid denk ik.
Laatst gewijzigd door dirkjanl op Wo 16 Apr 2025, 20:31, 2 keer totaal gewijzigd.
@dirkjanl, zie toppic Wo 16 Apr 2025, 16:59 van Jaap. Xfce > menu > systeem > Sessie en Opstart.
- MenthaSuaveolens
- Held
Dag Dirkjani,
Ik heb mijn text aangepast terwijl jij aan het posten was. Het probleem zit bij het uitloggen.
Blijkbaar treden deze problemen op als je de computer afsluit met "sessie onthouden". Je dient dus de checkbox "sessie onthouden" afvinken.
Ik heb mijn text aangepast terwijl jij aan het posten was. Het probleem zit bij het uitloggen.
Dat is ook mijn vermoeden. Bekend "probleem" bij Xfce.Het probleem zit bij het uitloggen.
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 22.1 Xia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Ik persoonlijk voer altijd deze opdracht helemaal uit en heb in al die jaren dat ik Xfce gebruik nooit last gehad. https://makkelijkelinuxtips.blogspot.co ... html#ID2.6
Opgelost. sessie en opstart, dan naar opgeslagen sessies, verwijder dan de "opgeslagen sessie". Klaar.
Bedankt allemaal.
Bedankt allemaal.
Terug naar “%s” Software en applicaties