Link in Marktplaats opent niet in Firefox
Link in Marktplaats opent niet in Firefox
Ik zit regelmatig op Marktplaats via Firefox. Sinds twee dagen opent de knop 'Mijn advertenties' niet. Er blijft een rondje ronddraaien. Alle andere knoppen zoals 'Mijn berichten' werken prima. Heb contact gehad met de helpdesk en die adviseerde cookies in Firefox te verwijderen omdat dit in 90% van de gevallen de oplossing is. Nou, bij mij niet. In Chromium werkt alles wel naar behoren. Heb ditzelfde probleem wel eens eerder gehad maar dat duurde dan een uurtje. Weet iemand een oplossing? Ik gebruik Linux Mint met een Thinkpad X250 i7.
Re: Link in Marktplaats opent niet in Firefox
Heb je misschien UBlock Orgin geinstalleerd? Bij mij met de laatste update van FF kan ik Buienrader niet meer openen met UBlock.
Niet panikeren, er is een Mintforum
1] LM 22.1 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22.1 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22.1 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce (HP Desk test pc). 5] ChromeOS Flex (Dell desktop). 6] W11 HP 800 Mini
1] LM 22.1 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22.1 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22.1 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce (HP Desk test pc). 5] ChromeOS Flex (Dell desktop). 6] W11 HP 800 Mini
Ik heb niets geïnstalleerd. En ik heb net iedere aanklik-optie van MPlaats geprobeerd en alles werkt perfect, alleen 'Mijn advertenties' heeft moeite om te openen. Het cirkeltje blijft eeuwig doordraaien. Met Chrome en Chromium op mijn Linux laptop opent Mplaats wel, dus alleen Firefox heeft dit probleem op mijn laptop. Ik heb een identieke laptop met W10 en Firefox. Daar ook geen probleem. Probleem doet zich dus alleen voor in de combinatie van mijn Linux laptop en Firefox. En het werkte tot eind gisterochtend goed.
- MenthaSuaveolens
- Held
Wis eens de cookies van Marktplaats. In Firefox : Instellingen -> Privacy & beveiliging -> Cookies en websitegegevens -> Gegevens beheren
->
->
Al gedaan, Ghostery uitgezet. Verder zit er niets op de laptop. Maakt niets uit. Het gekke is dat alles wat je in Mplaats kunt aanklikken werkt. Kan er ook een product op te koop zetten, maar vervolgens niet zien dat het geplaatst is. Dat kan wel via Chromium en Chrome en op mijn laptop met W10 met Firefox ook.
- MenthaSuaveolens
- Held
In dergelijk geval start ik soms "Meer hulpmiddelen" -> Webontwikkelaarshulpmiddelen Daar zie je soms foutboodschappen verschijnen in de Console. Je kan ook op een element van de pagina klikken en dan de inspector aanklikken of de debugger. Eventueel kan je ook "Niet werkende website melden"
Kijk eens bij instellingen, zoek naar drm, staat deze wel aangevinkt?
bij instellingen zoek naar hardware, experimenteer met
Aanbevolen prestatie-instellingen gebruiken
aan of uitgevinkt
test opties in terminal
firefox --save-mode
firefox --kiosk-monitor 1
deze laatste af te sluiten met Alt+F4
Niets met dit probleem te maken maar in de opdrachtbalk:
about:config
risico aanvaarden
zoek naar language
vervang " nl, en-US, en " door " nl-NL, nl, en-US, en " (Enter)
Nu spreken diverse websites (waaronder diverse MS) plots wel direct NL)
Werkt ook in (Advanced) Thunderbird.
bij instellingen zoek naar hardware, experimenteer met
Aanbevolen prestatie-instellingen gebruiken
aan of uitgevinkt
test opties in terminal
firefox --save-mode
firefox --kiosk-monitor 1
deze laatste af te sluiten met Alt+F4
Niets met dit probleem te maken maar in de opdrachtbalk:
about:config
risico aanvaarden
zoek naar language
vervang " nl, en-US, en " door " nl-NL, nl, en-US, en " (Enter)
Nu spreken diverse websites (waaronder diverse MS) plots wel direct NL)
Werkt ook in (Advanced) Thunderbird.
Probleem is opgelost. Gisteravond kwam zoon langs en die helpt regelmatig mensen met computer issues. Hij is alleen niet zo van het mij stap voor stap uitleggen. Hij tikte hier en daar wat in en toen was het probleem opgelost. Het enige wat ik er van begrijp is dat als je cookies verwijdert zoals dat normaal wordt aangegeven, er toch nog zaken achterblijven die in dit geval de oorzaak waren. Probleem zou veroorzaakt kunnen zijn door een mismatch van updates van Firefox en Mint (en ik had er voor inderdaad flinke updates gehad) . Een probleem met Drive dat tegelijk ontstond met het Marktplaats probleem was hierna ook meteen verholpen. In ieder geval dank voor de support!
Terug naar “%s” Software en applicaties