Updates op externe schijf bijwerken

Vragen over software en applicaties
Gebruikersavatar
HWE64
Held
Held
Berichten: 533
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2020, 10:34
Locatie: Montferland (Achterhoek)

Re: Updates op externe schijf bijwerken

Berichtdoor HWE64 » Do 28 Mar 2024, 20:31

Maar naar beide richtingen syncen is naar keuze. Je kunt maar synchroniseren in 1 richting (backup gelijkmaken aan de bron, of omgekeerd). Onverklaarbaar vind ik dat als ik items niet delete maar zelfs hard verwijder in de bron én in de backup, ze in beide worden teruggezet als ik een nieuwe sync doe. En dan snap ik niet waarom ik de eerste keer mijn backup wel kon synchroniseren met de bronschijf. FFS zit overigens niet in de repository van Mint dus apart downloaden en installeren.
Oeps, foutje
Laatst gewijzigd door HWE64 op Do 28 Mar 2024, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce Clevo laptop). 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop). 4] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce(HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desktop
Gebruikersavatar
HWE64
Held
Held
Berichten: 533
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2020, 10:34
Locatie: Montferland (Achterhoek)

Re: Updates op externe schijf bijwerken

Berichtdoor HWE64 » Do 28 Mar 2024, 20:33

Maar naar beide richtingen syncen is naar keuze. Je kunt maar synchroniseren in 1 richting (backup gelijkmaken aan de bron, of omgekeerd). Onverklaarbaar vind ik dat als ik items niet delete maar zelfs hard verwijder in de bron én in de backup, ze in beide worden teruggezet als ik een nieuwe sync doe. En dan snap ik niet waarom ik de eerste keer mijn backup wel kon synchroniseren met de bronschijf. FFS zit overigens niet in de repository van Mint dus apart downloaden en installeren.
https://i.postimg.cc/ZYgQY6PD/Schermafd ... -28-15.jpg
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce Clevo laptop). 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop). 4] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce(HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desktop
Lucien
Held
Held
Berichten: 409
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Updates op externe schijf bijwerken

Berichtdoor Lucien » Za 30 Mar 2024, 22:22

Heb Grsync geïnstalleerd. Ziet er heel makkelijk uit en de bediening is ook heel simpel. Maar ook nu worden bij het syncen de aanpassingen op de bron niet op de backup doorgevoerd. Dus wat niet meer op de bron staat wordt niet op de backupschijf verwijderd. Het verwijderen staat wel aangevinkt. Er vindt dus geen synchronisatie plaats! Heb niets aan de basisinstelling gewijzigd, alleen het verwijderen aangevinkt. Is er iemand die Grsync gebruikt?
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 916
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Updates op externe schijf bijwerken

Berichtdoor dirkjanl » Zo 31 Mar 2024, 10:48

Ik heb Grsync tot 2 jaar geleden gebruikt en het euvel dat jij noemt heb ik nooit opgemerkt. Deed zich dan ook waarschijnlijk niet voor. Ik heb het nog staan op een vorige distro van LinuxMint en hier de schermprintjes van de instellingen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Lucien
Held
Held
Berichten: 409
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Updates op externe schijf bijwerken

Berichtdoor Lucien » Zo 31 Mar 2024, 12:50

Ik heb dezelfde instellingen gebruikt en net opnieuw geprobeerd, maar het werkt bij mij niet. Er vind geen synchronisatie plaats. Ik begrijp er niets van!
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 770
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: Updates op externe schijf bijwerken

Berichtdoor emvedeesje » Zo 31 Mar 2024, 18:35

Zijn daar ergens logfiles van te vinden waar je iets zou kunnen uit opmaken?
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten