hoe bitwarden iccontje terugplaatsen

Vragen over software en applicaties
Lucien
Held
Held
Berichten: 409
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

hoe bitwarden iccontje terugplaatsen

Berichtdoor Lucien » Di 09 Apr 2024, 18:30

Ik gebruik Bitwarden. Na het opnieuw installeren van Mint ben ik het icoontje kwijt. Heb op de site ingelogd met mijn hoofdwachtwoord en dat ging prima, Dan heb ik wel toegang tot mijn wachtwoordenkluis, maar het icoontje om de wachtwoorden van een website te laten invullen ontbreekt op de werkbalk. Hoe krijg ik dat terug?
Gebruikersavatar
HWE64
Held
Held
Berichten: 534
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2020, 10:34
Locatie: Montferland (Achterhoek)

Re: hoe bitwarden iccontje terugplaatsen

Berichtdoor HWE64 » Di 09 Apr 2024, 18:55

Of opnieuw installeren van uit de site (deb) of de Flathub vanuit het programmabeheer.
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce Clevo laptop). 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop). 4] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce(HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desktop
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 919
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: hoe bitwarden iccontje terugplaatsen

Berichtdoor dirkjanl » Di 09 Apr 2024, 19:50

Lucien, Hoe gebruik je het? Als programma / app of als extentie? Als je programma bedoelt, dan volg advies van HWE64. Bedoel je als extentie in de browser: Als de extentie al geïnstalleerd is: Dan op de adresbalk klikken op 'extenties' (het icoontje dat op een puzzelstukje lijkt) en daar ergens aanvinken dat het vastgezet moet worden. Dan blijft het zichtbaar in de adresbalk rechtsboven in de browser.
Of daar als extentie opnieuw ophalen en in de browser installeren.
Als het in Firefox is en je hebt een Firefoxaccount en je je hebt op een andere pc extenties geïnstalleerd, dan komen de extenties vanzelf als je op een andere pc in Firefox inlogt met dat account.
Kan je mij nog volgen? Ik ga nu een rondje met het hondje.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Lucien
Held
Held
Berichten: 409
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: hoe bitwarden iccontje terugplaatsen

Berichtdoor Lucien » Wo 10 Apr 2024, 14:05

Ik heb eenzelfde laptop met W10 met Bitwarden. Als ik op mijn Mint-laptop met de linkertoets op het 'puzzelstukje' klik dan functioneert het hetzelfde als klikken op het bitwarden icoontje. Dus het werkt, maar het icoontje verschijnt niet. Rechts klikken geeft geen optie 'vastzetten'. Mijn zoon heeft het ooit op mijn laptops gezet. Volgens hem moet ik 'gewoon' de browser extensie weer installeren. Dus geprobeerd via Firefox. Op de bitwarden extensie geklikt, maar dan krijg ik een pagina met bovenaan de optie 'verwijderen' en verder uitgebreide uitleg over het programma. Als ik naar de geinstalleerde extensies kijk dan staan Ghostery en Bitwarden daar als actief (blauw schuifje). Dan zou de extensie geinstalleerd moeten zijn. Ben ook al naar de bitwarden site gegaan om te zien of ik daar iets mee kan en heb daar op het Linux vlakje geklikt. Dan wordt er een progje gedownload. Klik ik daarop dan krijg ik een schermpje met de vraag 'waarmee openen?'. Dat is het dus ook niet.
DirkJan
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 04 Jan 2021, 17:20

Re: hoe bitwarden iccontje terugplaatsen

Berichtdoor DirkJan » Do 11 Apr 2024, 18:37

Ik was hem vorige week ook even kwijt. Dit werkte bij mij:
- Klik in Firefox rechts van de adresbalk met je rechtermuistoets op het icoontje van een puzzelstukje, je krijgt dan een lijst met geïnstalleerde extensies met als het goed is dan ook Bitwarden.
- Klik op het tandwieltje naast Bitwarden en vink daar 'Aan werkbalk vastzetten' aan.

Overigens is het zo dat als je nog niet bent ingelogd bij Bitwarden via dat icoontje je vanzelf de vraag krijgt om de database te ontgrendelen wanneer je in een inlogveld klikt. Werkt ook goed.
Lucien
Held
Held
Berichten: 409
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: hoe bitwarden iccontje terugplaatsen

Berichtdoor Lucien » Do 11 Apr 2024, 19:10

Vreemd dat het 'puzzelstukje' net zo reageerde als het bitwarden icoontje. Gisteravond nog een herstart gedaan zonder succes. Maar bij het opstarten van de laptop vanmiddag was het er weer! Opgelost dus. Bedankt voor de adviezen. Toch ook weer wat geleerd.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten