Software en Mint 22

Vragen over software en applicaties
JanKol
Senior
Senior

Software en Mint 22

Berichtdoor JanKol » Za 14 Sep 2024, 19:17

Diverse programma's, die ik gebruik i.c.m. Mint 21.3, werken niet met Mint 22. Valt daar iets aan te doen of moet ik wachten tot het via een update wel weer werkt (of welllicht nooit meer werkend omdat Mint 22 er niet mee kan omgaan).

Omdat dit wel lastig is heb ik in arrenmoede er maar een multi-boot computer van gemaakt met als besturingssystemen Mint 22, Mint 21.3 en Windows 11.
Windows 11 omdat ik bepaalde dingen moet kunnen doen die onder Linux onmogelijk zijn omdat er geen programmatuur voor linux beschikbaar is.

Ik gebruik het programma rEFInd, een grafische bootmanager voor EFI- en UEFI-gebaseerde computers (https://sourceforge.net/projects/refind/). Werkt goed en is eenvoudig onder het Linux Mint besturingssysteem te installeren. De ¨spatsies" van Microsoft dat Windows eerst moet worden geïnstalleerd gaan hier niet op. Ik had eerst Mint geïnstalleerd en pas later Windows.
mutse
Held
Held

Re: Software en Mint 22

Berichtdoor mutse » Za 14 Sep 2024, 21:12

Dat hangt af van welke software je installeren wil ( die je hier niet vermeld) in LM 22.

Als je die software, die je installeren wil, hier eens wil vermelden, dan kunnen we jou best helpen/adviseren ...
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
aartje
Senior
Senior

Berichtdoor aartje » Di 17 Sep 2024, 10:42

Ja, ik ben ook wel benieuwd welke software er onder Mint 21 maar niet onder 22 werkt. Ik heb Mint 22 naast 21 gezet en heeel
veel extra-software in gebruik (geen flatpak of snap of zo !), en ik merk geen verschil tussen de twee versies.
Zelfs zo weinig verschil dat ik heb besloten om (misschien nog wel een paar jaar) bij Mint 21 te blijven :)
mutse
Held
Held

Berichtdoor mutse » Wo 18 Sep 2024, 18:46

Wat in ieder geval al niet werkt in LinuxMint 22 Mate is het Pysolfc -spel.

Wanneer je Pysolfc installeert als een Flatpak dan werkt het wel.
JanKol
Senior
Senior

Berichtdoor JanKol » Di 08 Okt 2024, 21:40

Excuus voor de late reactie, maar mijn computer was kapot en nu tijdelijk een vervanger in gebruik.
Het programma dat niet werkt onder Mint 22 is Cryptkeeper. Dat is een programma waarmee ik een map met een wachtwoord beveilig. Als ik onder Mint 22 begin te installeren wordt gemeld dat een bepaald programmaonderdeel niet beschikbaar is. Op deze computer met Mint 21.3 en daar werkt het prima.
mutse
Held
Held

Berichtdoor mutse » Di 08 Okt 2024, 22:59

Wachten tot de volgende punt-release ( 22.1) verschenen is / aangeboden wordt als opwaardering en bijgeschaafd / fijn geslepen versie. ;)
MenthaSuaveolens
Held
Held

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Wo 09 Okt 2024, 14:25

Excuus voor de late reactie, maar mijn computer was kapot en nu tijdelijk een vervanger in gebruik.
Het programma dat niet werkt onder Mint 22 is Cryptkeeper. Dat is een programma waarmee ik een map met een wachtwoord beveilig. Als ik onder Mint 22 begin te installeren wordt gemeld dat een bepaald programmaonderdeel niet beschikbaar is. Op deze computer met Mint 21.3 en daar werkt het prima.
Welk onderdeel? Je kunt wellicht dat onderdeel installeren.

Terug naar “%s” Software en applicaties