Hallo mede Mint gebruikers,
Ik wil graag Newslazer installeren. Ik krijg een bestand met de naam: newslazer_installer.run.
Mijn computer zegt er niks mee te kunnen.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit programma installeer?
Groet, Erik
hoe Newslazer installeren?
-
- Junior
Re: hoe Newslazer installeren?
Wat gebeurt er als je:
Rechtermuisknop op bestand klikken > Eigenschappen > naar Tabblad Rechten > 'Toestaan dat bestand wordt uitgevoerd als programma' aanvinken. > Dan op programma dubbelklikken ?
Rechtermuisknop op bestand klikken > Eigenschappen > naar Tabblad Rechten > 'Toestaan dat bestand wordt uitgevoerd als programma' aanvinken. > Dan op programma dubbelklikken ?
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
- shoshinsha
- Volwaardig lid
Wat Dirkjanl aanraadt komt ook voor op de webpagina https://www.eweka.nl/nl/success in de instructie "Installeer NewsLazer Op Linux" zoals hieronder gekopieerd. De bestandsnaam is uitgebreider, maar de download-knop leidt naar dezelfde kortere naam die TS al aangaf.
Terminalmethode
1. Open terminal Toepassingen -> Accessoires -> Terminal.
2. Ga naar uw downloadmap cd/home/gebruiker/Downloads of cd~/Downloads.
3. Maak het bestand uitvoerbaar chmod +x newslazer-3.1.2-linux-x64-installer.run.
4. Draai het bestand ./newslazer-3.1.2-linux-x64-installer.run. Wanneer het bestand niet wordt gedraaid, probeer dan sudo ./newslazer-3.1.2-linux-x64-installer.run met uw wachtwoord te gebruiken.
GRAFISCHE METHODE
1. Vind newslazer-3.1.2-linux-x64-installer.run in bestandsbeheer.
2. Klik rechts en selecteer Eigenschappen.
3. Selecteer dan Vergunningen (waarschijnlijk bedoeld: Rechten).
4. Laat het bestand draaien als uitvoerbaar (waarschijnlijk bedoeld: "Sta toe dat dit bestand wordt uitgevoerd als een programma").
5. Dubbelklik newslazer-3.1.2-linux-x64-installer.run om het bestand te draaien.
Let overigens wel op de waarschuwing onderaan het "Rechten" tabblad! Newslazer komt niet voor in Programmabeheer, dus het is niet geverifieerd voor Mint.
Terminalmethode
1. Open terminal Toepassingen -> Accessoires -> Terminal.
2. Ga naar uw downloadmap cd/home/gebruiker/Downloads of cd~/Downloads.
3. Maak het bestand uitvoerbaar chmod +x newslazer-3.1.2-linux-x64-installer.run.
4. Draai het bestand ./newslazer-3.1.2-linux-x64-installer.run. Wanneer het bestand niet wordt gedraaid, probeer dan sudo ./newslazer-3.1.2-linux-x64-installer.run met uw wachtwoord te gebruiken.
GRAFISCHE METHODE
1. Vind newslazer-3.1.2-linux-x64-installer.run in bestandsbeheer.
2. Klik rechts en selecteer Eigenschappen.
3. Selecteer dan Vergunningen (waarschijnlijk bedoeld: Rechten).
4. Laat het bestand draaien als uitvoerbaar (waarschijnlijk bedoeld: "Sta toe dat dit bestand wordt uitgevoerd als een programma").
5. Dubbelklik newslazer-3.1.2-linux-x64-installer.run om het bestand te draaien.
Let overigens wel op de waarschuwing onderaan het "Rechten" tabblad! Newslazer komt niet voor in Programmabeheer, dus het is niet geverifieerd voor Mint.
HP-15-Notebook-PC Linux Mint 22 Xfce Wilma
-
- Junior
Beste dirkjan! en shoshinsha,
Dank jullie wel voor jullie reacties!
Hiermee is het gelukt. Super!
Ik ben twee of drie dagen bezig geweest met zoeken, en het lukte me niet. Mint draait zo goed, dat ik eigenlijk nooit meer iets hoef te bedenken. Dus ik ben de routine kwijtgeraakt. Mijn hersenletsel maakt het me ook niet makkelijker om dit soort problemen op te lossen.
Met jullie hulp is het me gelukt.
Heel dom, maar ik heb de pagina met de helpende informatie niet gevonden bij Eweka.
Ik heb het met 'de grafische methode' op kunnen lossen.
Super bedankt!!!
Groet,
Erik
Dank jullie wel voor jullie reacties!
Hiermee is het gelukt. Super!
Ik ben twee of drie dagen bezig geweest met zoeken, en het lukte me niet. Mint draait zo goed, dat ik eigenlijk nooit meer iets hoef te bedenken. Dus ik ben de routine kwijtgeraakt. Mijn hersenletsel maakt het me ook niet makkelijker om dit soort problemen op te lossen.
Met jullie hulp is het me gelukt.
Heel dom, maar ik heb de pagina met de helpende informatie niet gevonden bij Eweka.
Ik heb het met 'de grafische methode' op kunnen lossen.
Super bedankt!!!
Groet,
Erik
Terug naar “%s” Software en applicaties