corrupte updates?

Vragen over software en applicaties
mintzoekertje
Junior
Junior

corrupte updates?

Berichtdoor mintzoekertje » Zo 12 Jan 2025, 11:26

Gisteren de pc vanuit de sluimerstand aangezet met de entertoets. s`morgens de updates geïnstalleerd van die dag zo als ik dat altijd doe. Opeens start firefox niet op en thunderbird ook niet. voor beide komt de mededeling dat er een fout is ontstaan en word aangeraden opnieuw de programma~s op te starten. Aantal malen geprobeerd en toen dat niet werkt heb ik firefox gedeïnstallerd en opnieuw geïnstalleerd. Daarna werkt firefox één maal en dat was dat. Vanmorgen een timeshift van eergisteren teruggezet en nu werkt alles weer. Maar de updates waarvan ik vermoed de oorzaak te zijn staan nu weer klaar. Zijn er anderen met hetzelfde probleem? is er een update corrupt? Distro: Linux Mint 22 Wilma
Wie het kleine niet eert doet het grote verkeert :-x
PKing
Nieuweling
Nieuweling

Re: corrupte updates?

Berichtdoor PKing » Zo 12 Jan 2025, 11:42

Ik had dat een paar dagen geleden ook, kon geen oplossing vinden, dus werk nu met Brave, en webmail. Heb Firefox en Thunderbird er af gegooid. En ga denk ik niet meer terug, als er een oplossing komt wil ik die wel helpen testen.
dirkjanl
Guru
Guru

Berichtdoor dirkjanl » Zo 12 Jan 2025, 12:24

Als mijn pc uit de Pauzestand komt wil soms ook 'iets' niet werken. Bijvoorbeeld dat er niet op het toetsenbord wordt gereageerd, dat Nemo vast staat of iets dergelijks. PC uitzetten, stroom er van af en weer opstarten is tot nu toe de oplossing geweest.
Bedank dat er op de site MakkelijkeLinuxTips gewaarschuwd wordt voor de Pauzestand: kan tot problemen leiden bij het ontwaken.
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
HWE64
Held
Held

Berichtdoor HWE64 » Zo 12 Jan 2025, 13:14

In het vere verleden heb ik daar ook last van gehad in Xubuntu 18.04 maar ben toen overgestapt naar Mint Xfce en van die tijd heb ik er nooit meer last van gehad. Moet er wel bij zeggen dat het toen ging over een Tohshiba Satelite.
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 22.1 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22.1 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22.1 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce (HP Desk test pc). 5] ChromeOS Flex (Dell desktop). 6] W11 HP 800 Mini
MenthaSuaveolens
Held
Held

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Ma 13 Jan 2025, 17:03

Het zijn geen corrupte updates, eerder dat je systeem niet goed uit pauze gekomen is. Ik heb in het verleden met die pauze-toestand al verschillende keren problemen gehad en daarom gebruik ik die niet meer.
emvedeesje
Guru
Guru

Berichtdoor emvedeesje » Ma 13 Jan 2025, 18:39

Graptje....

geen pauze meer, maar doorwerken...
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-22.1 (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
mintzoekertje
Junior
Junior

Berichtdoor mintzoekertje » Zo 19 Jan 2025, 11:32

Tijdje maar geen updates gedaan, maar gisteren wel eerst opgewaardeerd naar 22.1 XIA en daarna toch maar ook de updates en daarna gelijk weer mis: firefox en thunderbird werkten niet meer. Toen maar weer met timeshift een 2 dagen jongere van timeshift teruggezet.Weet iemand wat en welke update zoiets kan veroorzaken
https://www.multischaalmodelbouw.nl/updates.jpg
mutse
Held
Held

Berichtdoor mutse » Zo 19 Jan 2025, 14:30

Bekijk de aangeboden updates en verwijder het vinkje bij de updates van Thunderbird en Firefox.
Laat dan de ander updates doorvoeren.

Herstart de computer, open Synaptic en zoek op Thunderbird en Firefox -- zijn ze geïnstalleerd (neem er een screenshot van en post het in uw volgende bericht).
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
emvedeesje
Guru
Guru

Berichtdoor emvedeesje » Zo 19 Jan 2025, 18:08

Ik merk dat firefox en thunderbird de laatste tijd lastig kunnen binnengehaald worden.

Het kan soms helpen over te schakelen naar andere servers.
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-22.1 (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
mintzoekertje
Junior
Junior

Berichtdoor mintzoekertje » Ma 20 Jan 2025, 10:38

Nu is het zo dat zowel thunderbird als firefox update niet aangeboden worden. Er is een andere update die veroorzaakt dat thunderbird en firefox er de brui aan geven. Ik probeer dan ook bij elke update te kijken waar deze voor bedoeld is, maar bij de flatpacks zie ik geen omschrijving of enige uitleg. Daarom eerst maar even niet updaten.

Terug naar “%s” Software en applicaties