VirtualBox herbezocht en haperend geluid enz. [opgelost]

Vragen over software en applicaties
rijnsma
Junior
Junior

VirtualBox herbezocht en haperend geluid enz. [opgelost]

Berichtdoor rijnsma » Vr 18 Dec 2009, 17:15

In het onderwerp:
Haperend geluid in VirtualBox
Stelde Josbruyn:
Berichtdoor josbruyn » zo 08 nov 2009, 17:55
Indien je had vermeld dat je een Mint 6 gebruikte had ik ook de moeite niet gedaan te antwoorden, want dan klopte de uitleg van Schorum. Vergeet dan ook maar de link naar seniorennet.be want dan spreken we over Mint 4 in die tijd. Mint is geen rolling distro en iedere versie heeft upgrades in zich. Wil je bijblijven dan is virtualbox een uitstekend middel om de kwaliteiten en evolutie van een distro te volgen. Indien je de moeilijkere weg wil volgen van vm dan is dat jou zaak. Persoonlijk ben ik het echter niet eens als je oudere versie van een distro gebruikt en dan wel de nieuwere versie van een bepaalt programma wil uittesten, dan loop je zeker fout.
Het is dan ook niet vreemd dat er nieuwere modules in mijn repo's zitten dan in die van jou, ik werk met LinuxMint 7 Gloria en jij werkt met Linux Mint 6, maar dit terzijde.
Ik heb even niet geantwoord en ik heb even gewacht tot Mint 8 uit was. Die was ik al van plan te installeren en te gaan gebruiken. Mooie versie..!
Dus, nieuwsgierig als ik ben, heb ik ook daar VBox in gedaan, en testenderwijs ook een paar andere zoals Qemu en Fau.
Het bleef een beetje knudde, er bleef mij niets dan maar weer eens ouderwets te gaan zoeken.

Het blijkt nu, dat het beter is (of misschien altijd wel noodzakelijk) om open-vm-toolbox en open-vm-tools te installeren en te draaien.
De repo vermeld:
The Open Virtual Machine Tools (open-vm-tools) are the open source
implementation of VMware Tools. They are a set of guest operating system
virtualization components that enhance performance and user experience of
virtual machines.

As virtualization technology rapidly becomes mainstream, each virtualization
solution provider implements their own set of tools and utilities to supplement
the guest virtual machine. However, most of the implementations are proprietary
and are tied to a specific virtualization platform.
En ik moet zeggen, dat het hier ook zo werkt.
Buitengewone dank voor het meedenken.

Ik ben eruit en ik kan nu onberispelijk welk OS dan ook in de virtual machine draaien. Ik heb Mint 6 nog op deze machine en ik heb het ook daar geprobeerd. Het werkt minder goed (oudere versie VM ook), maar het gaat wél.

Bij het onderwerp 'Haperend geluid in VirtualBox' kan nu wat mij betreft [Opgelost] komen te staan,
maar dan met deze tekst. Het is n.l. gesloten.
rijnsma
Junior
Junior

Re: VirtualBox herbezocht en haperend geluid enz. [opgelost]

Berichtdoor rijnsma » Vr 01 Jan 2010, 21:21

Nog een toevoeging: ik vind het toch een beetje rommelige software. Zo heb ik nog wél steeds last met
de desktop-maat van het 'guestsystem' in de VM van verschillende Operating Systems. Zou daar nog iets aan te doen zijn; heeft iemand daar ervaring mee? Dan weer is de desktop te klein met opeen geperste iconen, dan weer te groot, waarna VirtualBox zelfs 'sliderbalken' gebruikt, omdat je buiten
de kaders komt.

Maar het geluid is nu goed.

Terug naar “Software en applicaties”