TOM TOM Home/Drive

Vragen over software en applicaties
Greenhorn
Senior
Senior

TOM TOM Home/Drive

Berichtdoor Greenhorn » Zo 26 Apr 2015, 15:15

Heeft iemand ervaring met het Programma van Tom Tom Home/Drive om dit via linux te gebruiken?

Gr. Willem.
nomko

Re: TOM TOM Home/Drive

Berichtdoor nomko » Ma 27 Apr 2015, 11:26

Heeft iemand ervaring met het Programma van Tom Tom Home/Drive om dit via linux te gebruiken?

Gr. Willem.
Volgens mij alleen voor MacOS en Windows die programma. Je kan proberen om de Windows versie te downloaden en deze te laten draaien onder Wine. Echter weet ik uit eigen ervaring dat dit niet altijd een succes was. Ik installeerde Windows binnen VirtualBox en installeerde daarna die TomTom Home programma end at werkte wel.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Ma 04 Mei 2015, 03:24

Met een (Android) slimme telefoon kun je met de be-on-road app hetzelfde bereiken.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
aartje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor aartje » Di 05 Mei 2015, 08:52

Gr. Willem.
Volgens mij alleen voor MacOS en Windows die programma. Je kan proberen om de Windows versie te downloaden en deze te laten draaien onder Wine. Echter weet ik uit eigen ervaring dat dit niet altijd een succes was. Ik installeerde Windows binnen VirtualBox en installeerde daarna die TomTom Home programma end at werkte wel.
Nee, onder Wine werkt het niet, alleen al omdat USB niet (goed) ondersteund wordt.
Ik gebruik WindowsXP onder Virtualbox onder Mint17 alleen maar voor 3 programma's Omnipage14, BIC Bridge en TomTomHome
1GB toewijzen aan XP is dan makkelijk voldoende en je hebt 20 GB diskruimte nodig.
Ik start hier noooooit een ander programma op dat van internet gebruik maakt (Explorer, Firefox, mailprogramma etc.etc.), dat doe ik
wel onder Mint zelf. Ik neem aan dat ik dan niets met veiligheidissues (virussen etc.) te maken heb....
nomko

Berichtdoor nomko » Di 05 Mei 2015, 11:32

Nee, onder Wine werkt het niet, alleen al omdat USB niet (goed) ondersteund wordt.
Ik gebruik WindowsXP onder Virtualbox onder Mint17 alleen maar voor 3 programma's Omnipage14, BIC Bridge en TomTomHome
1GB toewijzen aan XP is dan makkelijk voldoende en je hebt 20 GB diskruimte nodig.
Ik start hier noooooit een ander programma op dat van internet gebruik maakt (Explorer, Firefox, mailprogramma etc.etc.), dat doe ik
wel onder Mint zelf. Ik neem aan dat ik dan niets met veiligheidissues (virussen etc.) te maken heb....
Ik had al een donkerbruin vermoedend at het niet helemaal zou werken onder Wine. Goed dat je dat getest hebt en bevestigt hebt! VirtualBox is inderdaad een betere oplossing.

En nee, foute aanname! Zelfs programma's die draaien onder Wine zijn zelfs vatbaar voor virussen, hetzelfde geldt ook voor Virtualbox. Alles wat Windows is en blijft is nog steeds vatbaar voor virussen en trojans en weet-ik-veel wat niet allemaal meer voor ellende. T'is en blijft Windows he ;)

Terug naar “Software en applicaties”