Alternatief voor Adobe flash plugin

Vragen over software en applicaties
Freddy
Nieuweling
Nieuweling

Alternatief voor Adobe flash plugin

Berichtdoor Freddy » Vr 15 Jan 2016, 14:58

Bestaat er een alternatief die ik kan vinden in softwarebeheer of synaptic voor de browser flash plugin ?
Dit voor het spelen van spellen.
Dit zowel in Firefox of Chromium. Ik had graag één enkele brower gebruikt.
Jullie raad A.U.B.
Groet,
Freddy
Maik
Held
Held

Re: Alternatief voor Adobe flash plugin

Berichtdoor Maik » Vr 15 Jan 2016, 15:56

Eerste hit als ik de zoekopdracht flash player ingeef in de Software Manager is: pepperflashplugin-nonfree

Het zou geinstalleert moeten worden via de terminal met apt-get en download Chrome van Google waarbij het uitgepakt wordt zodat Chromium er gebruik van kan maken:

Code: Selecteer alles

sudo apt-get install pepperflashplugin-nonfree
Voor Firefox weet ik helaas geen alternatief.
Pjotr
Held
Held

Berichtdoor Pjotr » Vr 15 Jan 2016, 16:03

Let wel op: de pepperflashplugin-nonfree wordt snel onveilig, omdat hij niet wordt bijgewerkt(!). De enige manier om 'm bijgewerkt te houden, is door 'm periodiek (wekelijks?) te herinstalleren via Synaptic.

Als je geen zin hebt in dat gedoe, installeer dan Google Chrome. Die heeft Flash Player standaard aan boord, en die krijgt wel updates (namelijk doordat je een nieuwere versie van Chrome krijgt via de updates).
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 19.1
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Freddy
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Freddy » Vr 15 Jan 2016, 16:14

Ik ga Google Chrome proberen, kan ik bij rotweer hier op dit moment toch een Mahjong spel spelen, kwestie van....
Groet en bedankt allebei voor de raad,
Freddy
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Vr 15 Jan 2016, 16:30

Mahjongg online? Zo ja.... Als het goed is zit er ook een Mahjongg spel in de repositories van mint.
Freddy
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Freddy » Za 16 Jan 2016, 09:55

Ja weet ik hoor, mahjong zit ook in de repo's...
Doch samen met mijn kleinzoon spelen we soms online spelletjes, kwestie van hem ook eens te laten gamen.
Groet,
Freddy
Freddy
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Freddy » Za 16 Jan 2016, 09:58

Waar ik eigenlijk over studeer is...
Waarom niet meer als vroeger, Firefox met flash-plugin. Alles veranderd vlug en niets is meer wat het lijkt.
Ik hoop maar dat er in de komende jaren meer Linux mag zijn dan Microsoft en dat Linux nog véél beter mag worden.
Groet,
Freddy
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Za 16 Jan 2016, 11:00

Ja weet ik hoor, mahjong zit ook in de repo's...
Doch samen met mijn kleinzoon spelen we soms online spelletjes, kwestie van hem ook eens te laten gamen.
Groet,
Freddy
Ah zo, nu snap ik het. Dat is altijd leuk. :)
Waar ik eigenlijk over studeer is...
Waarom niet meer als vroeger, Firefox met flash-plugin. Alles veranderd vlug en niets is meer wat het lijkt.
Ik hoop maar dat er in de komende jaren meer Linux mag zijn dan Microsoft en dat Linux nog véél beter mag worden.
Groet,
Freddy
Flash voor Linux is al tijden "dood", er komen geen nieuwe versies meer voor uit, alleen nog veiligheid patches om een lek te dichten. Flash mag ook niet zomaar meegelevert worden, je moet zover ik weet als ontwikkelaar eerst om toestemming vragen om deze te kunnen toevoegen in je Linux distributie of repositories.
Door de problemen met Flash zelf afgelopen jaar blokkeerde Firefox de flashplugin zelfs om de internetgebruikers mede te beschermen. Ik gebruik sinds dat hele gedoe geheel geen flash meer in mijn web browser en verwijder de plugin gewoon als deze standaard meegelevert wordt zoals in Mint. Ik maak gewoon gebruik van HTML5. HTML5 is de toekomst alleen zijn er bepaalde sites die hier nog niet 100% gebruik van maken en nog steeds flash toepassen. Iets waar ik op tegen ben net als sites die nog gebruik maken van Silverlight terwijl deze niet meer door Microsoft wordt ondersteund. Yelo Play van Telenet is daar een voorbeeld van, om dus online T.V. te kunnen kijken en je opnames heb je Silverlight nodig of een Windows bak waar je hun App op kan installeren.
Freddy
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Freddy » Za 16 Jan 2016, 13:40

T'ja, vind het ook maar niets. Doch onveilig moeten we nu ook niet gaan werken.
HTML5 is er zeker nog niet helemaal door, maar het komt wel.
Ik zou moeten op de nieuwe computer van mijn kleinzoon een Linux installeren, doch ik laat hem voorlopig maar zijn Windows 10, niettegenstaande dat hij liever op mijn computer werkt, voor school is dit tegenwoordig nodig. Hij volgt handel en gaat naar de Middenschool in Torhout, ze moeten ook met de pc thuis werken.
Groet,
Freddy

Terug naar “Software en applicaties”