playonlinux laat geinstaleerde programma's niet zien.

Vragen over software en applicaties
Newbie
Nieuweling
Nieuweling

playonlinux laat geinstaleerde programma's niet zien.

Berichtdoor Newbie » Zo 26 Jun 2016, 21:10

Als ik een programma installeer in Playonlinux, dan blijft dit geinstaleerde programma niet in de lijst staan, terwijl het programma wel geinstalleerd is.
hoe los ik dit op? Ik kan moeilijk elke keer het programma her-instaleren als ik er gebruik van wil maken.
Op de foto hieronder (wat ik ff van google heb geplukt) blijft het programma lijst dus leeg, ook al heb ik een programma geinstaleerd.
( in mijn geval safari webbrowser)

Afbeelding
Linux mint 17.3 cinnamon (32 bit)
Altijd geupdate.
Newbie
Nieuweling
Nieuweling

Re: playonlinux laat geinstaleerde programma's niet zien.

Berichtdoor Newbie » Ma 27 Jun 2016, 10:48

bump, iemand een idee hoe dit verholpen kan worden???
Altijd geupdate.
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Ma 27 Jun 2016, 14:31

Een topic bumpen is nergens voor nodig en zeker niet na een halve dag. Wacht daarom geduldig af tot er iemand reageert die er eventueel verstand van heeft.
Vreemd dat je een afbeelding van het internet plukt terwijl men in staat is zelf een screenshot te nemen in Mint. ;)

PlayOnLinux heb ik nooit gebruikt, laat staan Wine, dus kan er verder weinig over vertellen.
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Berichtdoor Wilfried1954 » Ma 27 Jun 2016, 20:05

Ik heb vanmorgen wat gezocht op Google maar niets gevonden dat zinnig was voor deze vraag. Maar ik begrijp het niet goed, want voor zover ik kon lezen gebruikt PlayOnLinux gewoon Wine??? Wine heb ik geïnstalleerd omdat ik enkele Windows programma's af en toe nodig heb zonder dat ik tijd heb om een VM op te starten en dat werkt perfect. Ik heb echter nog nooit iets geïnstalleerd (ik gebruik alleen portable programma's in Wine).

Heb je PlayOnLinux geïnstalleerd met softwarebeheer? Want ik heb juist gezien en dat zit mee in de lijst. Indien niet is het misschien de moeite van het op die manier te installeren. Verder kan ik ook geen advies geven. Misschien zijn er anderen die het ding al eens gebruikt hebben?

Zoals Mr.B zegt, niet te vlug bumpen, wacht rustig af. Ik heb ook niet alle dagen tijd om naar dit forum te kijken. Ik heb de ondervinding dat je echt wel een advies krijgt als er iemand is die op 1 of andere manier op een topic kan antwoorden.
Newbie
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Newbie » Wo 29 Jun 2016, 05:55

Wilfried1954 schreef:
Heb je PlayOnLinux geïnstalleerd met softwarebeheer? Want ik heb juist gezien en dat zit mee in de lijst..

yess ik heb het via software beheer geinstalleerd :)
Altijd geupdate.
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Berichtdoor Wilfried1954 » Do 30 Jun 2016, 12:28

Misschien eens proberen te oninstalleren met Softwarebeheer. Daarna een manuele install doen. Ik heb gezien op hun website dat er Debian packages te downloaden zijn, dat installeert vanzelf. Als dat ook niet helpt misschien eens ten rade gaan op hun forum? Tenzij er hier nog iemand is die hier beter op kan adviseren.

Terug naar “Software en applicaties”