hoe emails kopieren naar andere laptop

Vragen over software en applicaties
Lucien
Held
Held

Re: hoe emails kopieren naar andere laptop

Berichtdoor Lucien » Zo 06 Nov 2016, 17:34

Ik heb goed nieuws (afkloppen). Firefox en Thunderbird doen het weer normaal. Ben de hele dag al aan het uitproberen en geen problemen.
Afgelopen week waren FF en Tbird volkomen onbruikbaar (geen server te zien) dus ik had niets aan mijn laptop. Nog eens geprobeerd met de live cd van Mint 18 maar die gaf hetzelfde probleem. Toen geprobeerd met live cd 17.3 omdat FF en Tbird op mijn desktop met 17.3 probleemloos werken. Kreeg het niet geinstalleerd (twee maal opnieuw iso gebrand maar steeds strartte Mint 18 eerder op dan de live cd). Vannacht een verse Ubuntu live cd geprobeerd, startte probleemloos op en daarmee werkten FF en Tbird prima. Live cd eruit en daarna de laptop opnieuw opgestart. Vanaf dat moment werken FF en Thbird weer prima. Kan iemand een verklaring verzinnen??
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Zo 06 Nov 2016, 19:56

Het enige dat ik nu kan bedenken is een defecte 18 live versie, ook omdat 17 niet over 18 wilde installeren.
Mint 19 Cinnamon 64bit , kernel 4.15 + gezamenlijke home voor LM 17.x - 18.x - 19
Lucien
Held
Held

Berichtdoor Lucien » Zo 06 Nov 2016, 22:54

Had ik ook aan gedacht, maar de oorspronkelijke 18 waarmee de ellende ineens out of the blue begon, heeft vanaf het begin goed gewerkt (én ik had gelijktijdig hetzelfde probleem met FF en Thbird ook een tijdje op mijn laptop met Windows 8.1). Ook heb ik de afgelopen periode 3x Mint 18 met een verse iso opnieuw geïnstalleerd. Die gaven hetzelfde probleem, inclusief de huidige die nu ineens (nadat ik de live cd van Ubuntu er op had gedraaid) weer goed werkt. Als ik kijk naar mijn bericht van 31 oktober, met de visie van insiders, dan zou het ook kunnen dat er bij Mint of aan de serverkant, of bij KPN een update is geweest waardoor het beschreven probleem van de tijdverschillen tijdens die 'handshake' is opgelost. Het blijft raadselachtig. In ieder geval enorm bedankt voor alle support en voor de tijd er in gestoken.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Ma 07 Nov 2016, 03:26

Iedereen heeft hiervan kunnen leren. Graag gedaan en succes.
Mint 19 Cinnamon 64bit , kernel 4.15 + gezamenlijke home voor LM 17.x - 18.x - 19
EvanC
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor EvanC » Ma 07 Nov 2016, 15:46

Voorafgaand aan een schone installatie maak ik consequent gebruik van een HD-eraser.
Te vaak heb ik me laten foppen door restanten van een vorige installatie.
In mijn geval doe ik dat met de eraser van PartedMagic.
Sowieso heb ik PartedMagic op een bootable USB-stick altijd standby als redmiddel: zie het als een onmisbaar Zwitsers zakmesje. 8)

Helaas werkt de YouTube forumknop niet, daarom maar een url:
https://youtu.be/gCBvM3jtiTk

-Ed
introverts are awesome
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Di 08 Nov 2016, 15:05

Partedmagic is een Windows programma. Ik kan me voorstellen dat een Windows systeem resten achter laat na het wissen. Kijk maar eens naar de recovery-partitie en de geheime files die weigeren te verdwijnen.
Met Linux heb ik daar nog nooit last van gehad als ik bij installatie de partitie formatteerde.
Maar het blijven computers, waarmee alles anders kan gaan dan je wenst.
EvanC
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor EvanC » Di 08 Nov 2016, 15:59

Joan schreef:Partedmagic is een Windows programma.

Mag ik je even corrigeren?
introverts are awesome
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Di 08 Nov 2016, 16:35

Dat mag EvanC! Ik kende PartedMagic en Bootmagic alleen van Windows. Bedankt.
Lucien
Held
Held

Berichtdoor Lucien » Do 10 Nov 2016, 14:22

Tip: voor Windows gebruik ik al jaren Dban (gratis) als ik de harddisk grondig wil wissen. Duurt even, maar dan is er echt niets meer terug te halen.

Terug naar “Software en applicaties”