grsync foutmeldingen

Vragen over software en applicaties
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Re: grsync foutmeldingen

Berichtdoor Wilfried1954 » Di 19 Dec 2017, 18:28

Henk het zijn zoveel bestanden omdat er in je home directory een hoop verborgen mappen zitten. In die mappen zitten alle instellingen van je programma's en dergelijke, die worden mee gebackuped en dat is goed. Je ziet die verborgen mappen door ctrl+h in de bestandsmanager te doen.

De volgende keer zal backup nog vlugger gaan omdat er alleen gewijzigde bestanden zullen overschreven worden.
HenkV40
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor HenkV40 » Do 21 Dec 2017, 16:45

Nu krijg ik steeds na opstarten van Mint, en daarna opstart LuckyBackup, de melding dat de doelmap/directory niet is aangekoppeld, en dat de backup niet kan worden uitgevoerd.
Toch is dit wel aangekoppeld, en is gewoon te openen met bestandsverkenner.
Als ik na de start van LB eerst de backup schijf open en weer sluit, wordt de backup wel uitgevoerd.

Wilfried, jij schreef in een eerdere reactie: "Je zorgt dat de doelschijf eerst aangekoppeld is alvorens je LuckyBackyp start".
Is dit wat je bedoelt? eerst handmatig de doelschijf openen? moet je de doelschijf na elke start van Mint > LB weer handmatig aankoppelen?
Of kan dit ook automatisch?
Mint 18.3 Cinnamon-64bit kernel 4.8.0-53 en Mint 17.1 Xfce-64bit kernel 3.13.0-37
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Berichtdoor Wilfried1954 » Do 21 Dec 2017, 20:20

Als het een interne schijf is dan zou ik hem handmatig aankoppelen - zo doe ik het altijd omdat ik vervelende bugs had ontdekt met het automatisch aankoppelen (in Mint 17 - nooit hertest in Mint 18).

Als het een externe schijf is (USB) dan plug je die in en die wordt automatisch aangekoppeld. Ik moet nooit afkoppelen en terug aankoppelen voor LuckyBackup. Ik plug mijn schijf in de USB en start daarna LuckyBackup. Als ik het vergeet dan plug ik hem erna in (na het starten van LuckyBackup) en tik ik op F5 (refresh).

Kan je stap voor stap vertellen wat soort schijf en stap voor stap wat je moet doen als het lukt of niet lukt?
HenkV40
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor HenkV40 » Do 21 Dec 2017, 20:31

Wilfried, bedankt.
Ik heb inmiddels een groot probleem, zie mijn nieuwe topic.
Dat stap voor stap is voor later en wil ik graag doen.
Mint 18.3 Cinnamon-64bit kernel 4.8.0-53 en Mint 17.1 Xfce-64bit kernel 3.13.0-37

Terug naar “Software en applicaties”