Virtualbox

Vragen over software en applicaties
PoppeSchuitema
Senior
Senior

Virtualbox

Berichtdoor PoppeSchuitema » Za 20 Jan 2018, 22:45

Goedendag allen,

Ik wil naast mijn Mint 18.3 Windows 10 in een virtualbox draaien, moet ik daar ook een virusscanner in gebruiken??
Lenovo B50-30; CPU:Intel Celeron (R) N2815 1,86 GHz; MB: ; RAM:DDR3 4 GB; Algemeen PnP-beeldscherm Intel HD Grafics; SSD: Crucial MX300; Windows 10, Linux Mint 19 Cinnamon-Tara ;
Pjotr
Held
Held

Re: Virtualbox

Berichtdoor Pjotr » Zo 21 Jan 2018, 00:33

Alleen binnen de Virtuele Machine (VM) met Windows, en alleen voor Windows zelf. Ik zou het overigens houden bij dat AV-spul dat standaard in Windows zelf zit....

Je kunt trouwens een momentopname (snapshot) maken van de VM, die je altijd terug kunt zetten bij een vermoeden van ellende. Dat lost zo'n probleem in één keer grondig op.

Zelf heb ik alleen een VM met Windows 7; daarbij doe ik niet eens de moeite om updates binnen te halen (en uiteraard ook geen AV). Niet nodig: ik gebruik 'm uitsluitend een paar keer per jaar om m'n TomTom bij te werken.
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 19
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken, niets is geheel veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. (Ramana)
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Berichtdoor Wilfried1954 » Ma 22 Jan 2018, 15:45

Ik ga mee met Pjotr. Ik heb verschillende VM's met Windows versies op. Ik gebruik die uitsluitend als ontwikkelomgeving. Windows updates zijn daar uitgeschakeld en geen virus- of andere scanners. Ik ga met die VM's ook nooit naar internet - tenzij naar mij welbekende sites. Ik zorg altijd dat ik een backup heb van de VM alvorens ik iets nieuw installeer (zelfs als het een bekend programma is). Een snapshot zoals Pjotr vernoemd is uiteraard ook een goed systeem.
dirkjanl
Held
Held

Berichtdoor dirkjanl » Ma 22 Jan 2018, 18:45

Zelf gebruik ik VirtualBox nu ook een aantal maanden bijna dagelijks. En ook alleen maar voor 1 programma. Ga er niet mee het internet op. Ook ik heb de updates uitgezet. (Ik heb een Intel i7-6700 CPU en werd helemaal gek van de melding die Windows steeds gaf dat ik naar Windows 10 moest overgaan.) Ik gebruik dan ook geen virusscanner of iets dergelijks in VirtualBox.
Linux Mint 18.3 Cinnamon-64, LM 19 Mate & APLinux
Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264

Terug naar “Software en applicaties”