libreoffice tekst document maken met veel kopie / paste

Vragen over software en applicaties
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

libreoffice tekst document maken met veel kopie / paste

Berichtdoor Wilfried1954 » Zo 11 Feb 2018, 16:57

Hallo,

Ik heb dit verschijnsel nog al gehad (trouwens hetzelfde probleem is er ook met Windows Word). Ik maak een nieuw tekstdocument aan met LibreOffice. In dat tekstdocument komen, naast wat ik typ, ook verschillende copy/past in van LibreOffice presentatie (slidea) en van andere tekstdocumenten. Het werkt allemaal goed maar:

Mijn hoofdingen zijn niet meer in orde (ik moet bijvoorbeeld Kop 3 en Kop 4 terug bijwerken om ze er te laten uitzien zoals het in het oorspronkelijk document was). De inhoudsopgave doet ook vreemd: hij gebruikt ook zaken van de eerste pagina (gewoon tekst), en ook de titel en subtitel.

Allemaal geen probleem vermits ik de inhoudsopgave manueel kan bewerken (read-only uit zetten).

Maar ik vraag mij af of dit niet kan voorkomen worden (ja vermoedelijk met shift-ctrl-v om te plakken zonder opmaak). Maar of ik de instellingen terug kan zetten?
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Re: libreoffice tekst document maken met veel kopie / paste

Berichtdoor Joan » Ma 12 Feb 2018, 00:54

Als ik dat doe gebruik in plakken speciaal en plak de sectie met PNG bitmap of bitmap.
Het wordt dan een afbeelding in calc en niet aan een cel gebonden, maar wel aanpasbaar.

Als je alleen de tekst kopieert is het ook alleen tekst in calc.
Mint 19 Cinnamon 64bit , kernel 4.15 + gezamenlijke home voor LM 17.x - 18.x - 19

Terug naar “Software en applicaties”