shift toetsen

Vragen over software en applicaties
JanKol
Junior
Junior

shift toetsen

Berichtdoor JanKol » Za 26 Mei 2018, 20:07

op één of andere manier is er iets mis met de shif-ttoetsen onder Linux Mint. soms kan ik (zie soms moest met hoofdletter) ondanks indrukken van de shift-toets geen hoofdletter krijgen. dat is irritant maar vooral bij intypen van wachtwoorden een crime, omdat je meestal niet ziet wat je typt en dan krijg ik eindeloos te zien dat het wachtwoord niet klopt... Moet ik Mint opnieuw installeren of is er een vriendelijker methode om dit te herstellen?
Ik neem aan dat het geen hardware fout is omdat beide shift-toetsen hier last van hebben.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Re: shift toetsen

Berichtdoor Joan » Za 26 Mei 2018, 22:18

Werkt de caps lock toets wel?
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
JanKol
Junior
Junior

Berichtdoor JanKol » Zo 27 Mei 2018, 22:07

Nee de caps lock heb ik uitgeschakeld staan (zie viewtopic.php?f=7&t=3716&p=20029#p20029 ). Caps lock doet dus niets meer en dat dus al een tijdje
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Zo 27 Mei 2018, 22:58

Is dat misschien de oorzaak dat de shift toets ook niet meer werkt?
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Leon

Berichtdoor Leon » Zo 27 Mei 2018, 23:23

Zet de instellingen eens terug naar standaard en kijk dan of de shift toets weer werkt. Werkt je schift toets dan wel dan is de aanpassing niet goed.

Terug naar “Software en applicaties”