PDF (uit de scanner) bewerken.

Vragen over software en applicaties
Theo1971
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 13 Aug 2018, 21:57

PDF (uit de scanner) bewerken.

Berichtdoor Theo1971 » Ma 13 Aug 2018, 22:10

Hallo lezer(es),

Misschien een heel simpele vraag, maar voor mij iets minder simpel om te doen.
Ik werk veelal op locatie en aangezien de baas wel wil weten waar ik mijn tijd aan verdoe, moet ik dit netjes opschrijven in een PDF bestand.
Het probleem is dat het dus niks meer is dan een gescande afbeelding, dus eventjes bewerken met Libre Office is tot wat ik tot nu geprobeerd hebt geen oplossing.
Nu kan ik het via een web dingetje (small pdf) wel doen, maar ja het is 'het web' en ik werk eigenlijk liever met iets wat gewoon op een computer draait.
Weet iemand hoe ik het wel kan doen en wat ik daar voor nodig ben?

Alvast bedankt,

Theo
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: PDF (uit de scanner) bewerken.

Berichtdoor Wilfried1954 » Vr 17 Aug 2018, 08:10

Met Master pdf editor kan je een pdf bewerken (tekst bijzetten en wijzigen en wissen). Bij gescande afbeeldingen kan je wel teksten bijvoegen maar geen wijzigingen aanbrengen op de bestaande tekst. master pdf editor kan je gewoon installeren via software beheer.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 904
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: PDF (uit de scanner) bewerken.

Berichtdoor dirkjanl » Vr 17 Aug 2018, 19:49

Je zegt "Opschrijven in een PDF" bestand. Dat is volgens mij met elkaar in tegenspraak. Zorg dat het document waarin jij je gegevens wilt noteren GEEN pdf is. Ik doe dat meest via een "webdingetje" en maak er een .docx van. Je hebt dan een document dat je gewoon kunt bewerken. Voor dat je dat document dan geeft aan een ander maak je er een pdf van.

Vriendelijke groet,
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten