Isadora (9) en Skype Video

Vragen over software en applicaties
James T. Kirk ©
Nieuweling
Nieuweling

Isadora (9) en Skype Video

Berichtdoor James T. Kirk © » Ma 17 Mei 2010, 12:20

Gisteravond de voorlopige versie geïnstalleerd van LM9. Toen ik Skype installeerde, gelijk even gecheckt of geluid en beeld het deden. Perfect, geen problemen. Vandaag wilde ik even Skypen met een vriend en geen video! In de bekende Skype voorkeuren gekeken en ik kreeg mijn video niet te zien (Eee PC 901) voorheen nooit een probleem en Cheese (webcamprog.) doet het ook goed. Wie weet wat er aan de hand is? ???
James T. Kirk ©
Nieuweling
Nieuweling

Re: Isadora (9) en Skype Video

Berichtdoor James T. Kirk © » Ma 17 Mei 2010, 19:44

Inmiddels de Stable Version geïnstalleerd. Wat opvalt, dat je prima beeld hebt vóór je andere applicaties gaat installeren, maar zodra er andere applicaties bijkomen, gaat het ineens mis! Waar het 'm nou in zit, weet ik niet... :'(
James T. Kirk ©
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor James T. Kirk © » Wo 19 Mei 2010, 12:13

Blijkbaar kun je in dit forum niet je eigen bericht bewerken (een update plaatsen), dus maar weer even op mijzelf antwoorden :-\
Wat heb ik tot nu toe gedaan? Picasa en Cheese (webcam) volledig verwijderd, Picasa omdat die eventueel een aangesloten camera zou kunnen gebruiken en Cheese 'for obvious reasons'. Ook Skype eerst geherinstalleerd, en later geheel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd...Geen resultaat. Het vreemde is, de led van de webcam gaat wèl branden, dus hij gaat wel aan, maar er komt geen beeld. Als de installatie nog "nieuw" is, geen probleem, je krijg gelijk beeld. Bij de repositories heb ik alleen EEE Applet, Picasa geïnstalleerd en Chrome gedownload. Alles behalve Chrome is verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar die heeft niets te maken met de webcam toch?
Straks neem in de netbook mee naar het andere eind van de wereld en wil dan wel graag contact hebben mèt video via Skype! P.S. Ik zie ook een andermans beeld niet?? Maar daar heb ik er slechts een geprobeerd. Voorheen met Helena, had ik minder problemen... :'(
Wamukota
Senior
Senior

Berichtdoor Wamukota » Wo 19 Mei 2010, 12:40

En wat als je een andere distro zou proberen. Heb ik ook nog meegemaakt dat bij de ene distro iets niet werkt, en bij een andere dn weer wel.
James T. Kirk ©
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor James T. Kirk © » Do 20 Mei 2010, 12:49

Wamukota schreef:En wat als je een andere distro zou proberen. Heb ik ook nog meegemaakt dat bij de ene distro iets niet werkt, en bij een andere dan weer wel.

Dat vind ik eigenlijk jammer, want Linux Mint bevalt me uitstekend, maar om nu weer terug te gaan naar "Helena", is ook zo iets. Wat ik nu eigenlijk zo vervelend vind: Eerst werkt het goed op een "verse" installatie, dan ga je pakketten toevoegen en dan werkt het niet meer. In Helena had ik geen problemen daarmee. Ook gaat het ledje van de camera aan. Zelfs een losse webcam (UVC) gaat aan, maar geeft geen beeld en beiden werken perfect in Cheese. ik vermoed zelfs dat als ik Ubuntu 10.4 installeer, ik dezelfde problemen ga krijgen. Eerst wel doen en dan later niet meer... Iets blokkeert het beeld, maar ik weet niet wat dat is! ??? Ik kan alleen nog een keer nieuw installeren, Skype als eerste extra, vervolgens, één voor één de pakketten toevoegen en elke keer checken of de video het nog doet.
James T. Kirk ©
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor James T. Kirk © » Ma 31 Mei 2010, 16:20

Nou, we zijn een stuk verder. De boosdoener is Cairo Dock! Als Apple OS X gebruiker wilde ik wel een leuk lichtgewicht dock wat leuk zou lijken op een Apple Macbook desktop en ik ben daar redelijk in geslaagd. Maar op een of ander moment bij het configureren van cairo-dock gaat het mis. De webcam gaat wel áán (ledje) maar geeft geen beeld meer, dan doet een externe het ook niet meer. Overigens ook Ubuntu 10.4 geinstalleerd, maar daar kreeg ik Picasa nooit en te nimmer aan de praat op mijn netbook?? Dus ook een no-go, ondanks de mooiere vensters en de open en sluit/verkleinknoppen aan de LINKER kant, zoals ik het gewend ben op mijn Mac en niet zoals op een Windows machine... ^-^ Wat mij betreft óók in Mint simpel instelbaar!! Terug naar het probleem. Cairo-dock verwijderen geeft helaas geen soelaas. Webcam geeft geen beeld, period! Je kunt alleen weer HELEMAAL OVERNIEUW GAAN INSTALLEREN. Of weet wellicht iemand wat er te verwijderen valt, om de webcam weer te activeren? Duidelijk is, dat ik naar een ander dock type toe moet, maar Avant is zwaar op mijn netbook met simpele Atom processor... Verder moet het enigszins lijken op het OSX dock (3d, spiegelend)
Dus: Als niemand het weet, dan moeet ik in arren moede maar wéér opnieuw installeren! >:(
Wamukota
Senior
Senior

Berichtdoor Wamukota » Ma 31 Mei 2010, 16:31

James T. Kirk © schreef:Verder moet het enigszins lijken op het OSX dock (3d, spiegelend)

Euh, een Macbook gebruiken dan wellicht ::) want ik zie niet in waarom je Gnome of KDE op OSX wil doen lijken.
Winkey
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Winkey » Ma 31 Mei 2010, 16:44

Wamukota schreef:
James T. Kirk © schreef:Verder moet het enigszins lijken op het OSX dock (3d, spiegelend)

Euh, een Macbook gebruiken dan wellicht ::) want ik zie niet in waarom je Gnome of KDE op OSX wil doen lijken.

Ja inderdaad dat is dan de beste oplossing. En waarom wil je al die grafische effecten hebben op een simpele netbook? Grafische effecten kun je beter overlaten aan laptops en desktops en daar komt nog bij dat het je accu opeet.
James T. Kirk ©
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor James T. Kirk © » Di 01 Jun 2010, 08:28

Wel eens stilgestaan tussen het prijsverschil tussen e.e.a.? :P Maar goed, de opmerking van de grafische effecten en de accuduur, heeft mij wel aan het denken gezet. Toch maar denken aan een Ubuntu Netbook Remix, als die maar werkt met Picasa of de nieuwste van Eeebuntu (nog in ßeta stadium)... Overigens: Nadat ik Cairo Dock en Skype had verwijderd (eerst Skype, toen Cairo-Dock) en vervolgens Skype schoon had geïnstalleerd, had ik weer beeld! Komt Linux Mint nog met een Netbook Remix of zo of is er iets dergelijks?

Terug naar “Software en applicaties”