Onbekende mappen in Pers. map

Vragen over software en applicaties
Gebruikersavatar
Oldtimer3
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Wo 15 Apr 2015, 12:25

Onbekende mappen in Pers. map

Berichtdoor Oldtimer3 » Vr 12 Okt 2018, 16:30

In mijn Pers. map in mijn Mint 19 Cinnamon ( 64 ) staan 2 mappen mij onbekend, $RECYCLE.BIN en System Volume Information, dus niet in de verborgen mappen met een punt maar gewoon in de Pers. map. Horen die 2 mappen daar thuis of zijn ze verdwaald en kun je deze mappen verwijderen zonder problemen te krijgen, sinds de laatste install. vallen ze me op en dat is mijn vraag dus. Bij voorbaat dank, Vr. gr.
;) Op een Puch, komt de tijd Terug.
Gebruikersavatar
VuurVosje
Senior
Senior
Berichten: 126
Lid geworden op: Di 11 Sep 2018, 12:08

Re: Onbekende mappen in Pers. map

Berichtdoor VuurVosje » Vr 12 Okt 2018, 22:09

Dat klinkt als twee typische Windows mappen.
Het zou erg vreemd zijn als die in je Linux /home map staan.
Gebruikersavatar
Oldtimer3
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Wo 15 Apr 2015, 12:25

Re: Onbekende mappen in Pers. map

Berichtdoor Oldtimer3 » Za 13 Okt 2018, 11:40

VuurVosje, het zijn inderdaad door Windows gebruikte mappen, ik heb W.10 ook op mijn PC staan maar op een aparte ssd en daar ben ik al een tijd niet op geweest. Mint staat dus ook op een aparte ssd en begrijp dus niet hoe die mappen daar terecht zijn gekomen. Ik heb ze dus maar weg gemikt, we zien wel, toch nog bedankt voor de reactie. Vr. gr.
;) Op een Puch, komt de tijd Terug.
Gebruikersavatar
Peterbeter
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: Do 12 Jul 2018, 16:49

Re: Onbekende mappen in Pers. map

Berichtdoor Peterbeter » Za 13 Okt 2018, 13:30

Uit deze link: http://www.techulator.com/experts/2817- ... media.aspx
1. System Volume Information is a hidden folder in every partition of your hard disk. It is used by Windows System Restore tool to restore your computer. This folder stores the Restore points and all the deleted files which Windows will use at a later stage to restore your computer. It also stores the Chkdsk logs which is Disk Checking service of Windows. But sometimes when you create a restore point, the files infected with virus can also be stored in this folder and most Antivirus tools can't delete files from this location. So, if you don't use System Restore service, you should turn it off so that all the previously created restore points and stored files are deleted from this folder.
2. Recycle Bin as you know stores the files that are deleted so that you can restore accidentally deleted files later. Every partition on your hard drive contains a Recycler folder which not only stores the deleted files from that partition but also the location from where files were deleted so that they can be restored to correct location at a later stage. In windows XP and earlier, this folder is named Recycler and in Windows Vista and above , this folder is named $Recycle.bin. Your external hard drive may have both these folders if it is plugged first in XP, then in Win7 or vice-versa.

En hier info over verwijderen van die mappen:
https://www.quora.com/How-do-I-delete-S ... -Windows-8
Groen is er in vele soorten
Gebruikersavatar
Oldtimer3
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Wo 15 Apr 2015, 12:25

Re: Onbekende mappen in Pers. map

Berichtdoor Oldtimer3 » Za 13 Okt 2018, 13:55

Peterbeter, net wat ik dacht, dus toch Windows mappen na het lezen van jouw info, het blijft een raadsel hoe ze daar terecht zijn gekomen. Ik heb ze in de prullenbak gemikt en als ik weer eens op Windows kom kijk ik wel verder, ook bedankt voor de reactie. Vr. gr.
;) Op een Puch, komt de tijd Terug.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten