rapport maken in Libreoffice Base

Vragen over software en applicaties
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

rapport maken in Libreoffice Base

Berichtdoor Wilfried1954 » Vr 12 Okt 2018, 19:28

Hallo,

Ik kon in Libreoffice Base geen rapport maken in ontwerpweergave. Als ik erop klikte gebeurde er niets. Na wat zoekwerk bleek dat Libreoffice-report-builder niet geïnstalleerd was. Het is te vinden in Softwarebeheer.

Na installatie werkte het wel.

Ik dacht van jullie dat niet te ontzeggen. Kan nog voor anderen van pas komen denk ik.l

Groetjes, Wilfried
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 762
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: rapport maken in Libreoffice Base

Berichtdoor emvedeesje » Di 16 Okt 2018, 09:39

Bedankt Wilfried !

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 904
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: rapport maken in Libreoffice Base

Berichtdoor dirkjanl » Di 16 Okt 2018, 17:39

Wat is "Ontwerpweergave"?
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: rapport maken in Libreoffice Base

Berichtdoor Wilfried1954 » Wo 24 Okt 2018, 08:15

Je kan een rapport maken met een assistent, dat werkte wel. Maar daar kun je niet veel mee behalve wat 'standaard' rapporten.

Met "ontwerpweergave" kan je een rapport maken hoe je zelf wilt met veel mogelijkheden. Ik moest bijvoorbeeld inschrijvingslijsten maken, aanwezigheidsattesten, facturen voor enkele seminaries die ik moest geven. Ze moesten aan bepaalde (onder andere grafische) voorwaarden voldoen daar ze ook moesten gecontroleerd worden door enkele officiële instanties.

Dus met die "ontwerpweergave" zit je niet vast aan een assistent met beperkte mogelijkheden.
LoBas
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 13 Dec 2018, 21:35

Re: rapport maken in Libreoffice Base

Berichtdoor LoBas » Do 13 Dec 2018, 21:42

Dank Wilfried. Ik heb weken me een rotje gezocht naar de oorzaak van de niet-werkende rapport-builder. Je tip uitgevoerd, en ziedaar, mijn gebouwde rapporten komen allemaal weer tevoorschijn.

Groet van Erik
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: rapport maken in Libreoffice Base

Berichtdoor Wilfried1954 » Ma 14 Jan 2019, 19:07

In LM19 hetzelfde probleem. Er staan er 2 in software beheer: report-builder-bin -> werkt niet, maar de 2de werkt wel. Blijkbaar is de eerste alleen de libraries, die door de 2de link ineens geïnstalleerd worden.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: rapport maken in Libreoffice Base

Berichtdoor Joan » Ma 14 Jan 2019, 21:16

Dat is een nadeel van schone Linux Mint installaties. De extra programmaonderdelen moeten opnieuw worden geïnstalleerd.
Bij een upgrade van een vorige Mint zijn ze nog aanwezig, maar blijft er ook oude programmatuur achter.

Ieder nadeel heb ze voordeel. J Kruif.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: rapport maken in Libreoffice Base

Berichtdoor Wilfried1954 » Di 15 Jan 2019, 19:51

Inderdaad Joan. Ik meld het maar voor het geval iemand tegen dat probleem botst. Wat wel vreemd is, dat al mijn (oude) rapporten "alleen lezen" zijn. Maar ik heb nog niet verder gezocht (noch moeten zoeken).
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: rapport maken in Libreoffice Base

Berichtdoor Joan » Vr 18 Jan 2019, 18:15

Dat alleen lezen probleem kwam ik ook tegen bij het gebruik van oude LO calc bestanden in de nieuwe schone Mint 19.1.
Ik kon niet vinden waar de LO opslag van de instellingen en macro's was te vinden, maar heb in ieder geval met Exporteren en Importeren van de macro's de boel draaiend gekregen.
Het is wel zoeken want de info hierover is beperkt.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten