Updates VideoDownloadHelper

Vragen over software en applicaties
edu

Updates VideoDownloadHelper

Berichtdoor edu » Di 04 Dec 2018, 20:52

Bij gebruik van "Video Downloadhelper versie 1.1.2", een applicatie in Firefox, krijg ik de melding dat er een nieuwere versie 1.2.3 beschikbaar is.
Als ik doorklik op deze melding zijn er twee mogelijkheden, n.l. "Linux 32bits - Deb" en Linux 32bits - targ2 (Other Linux distributions) De laatste geeft opdrachtregels te zien welke ingevoerd kunnen worden in het terminalvenster.

Omdat ik hiermee niet bekend ben de vraag wat ik hiermee aan moet vangen om "Video Downloadhelper" te kunnen updaten.

Momenteel maak ik op mijn laptop gebruik van Linux Mint 17.3 Rosa.

Mvgr. Eduard
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 911
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Updates VideoDownloadHelper

Berichtdoor dirkjanl » Wo 05 Dec 2018, 10:24

Download zelf altijd met VLC, maar ik heb het even uitgeprobeerd.
In Firefox heb ik de "ad-on" Video Downloadhelper 7.3.5 geïnstalleerd. Toen kon ik van een willekeurige website alle filmpjes en foto's downloaden. (Dus ook de foto's). Zag wel dat er ook een app te downloaden was, maar dat heb ik hier nog niet gedaan.
Ik zag toen nog niet wat jij met je vraag bedoelde.
Gekeken bij Instellingen van Video Downloadhelper 7.3.5 en zag dat je ook een app kon downloaden. Dat gedaan en daar kwam ik voor een keuze te staan: een "deb" pakket of een "targz" pakket. (bij mij de 64 bits versie omdat ik op een 64 bits pc werk)
Hier heeft jouw vraag betrekking op.
Aangezien Linux Mint gebaseerd is op Ubuntu en die weer op Debian, kies je hier voor het "deb" pakket.
Ik kies dan meest voor het opslaan in Downloads en daar dubbel klikken op het pakket om het uit te voeren.
En dan werkt het als het goed is.

Vriendelijke groet,
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
edu

Re: Updates VideoDownloadHelper

Berichtdoor edu » Do 06 Dec 2018, 09:36

Dank voor je reactie Dirkjan.
Je schrijft dat je een app hebt gedownload van Video Downloadhelper. Eigenlijk gaat mijn vraag daarover, het downloaden van apps buiten "Softwarebeheer" om. Want dat gebeurd dan begrijp ik. Kan dat dan geen problemen veroorzaken? Er wordt immers gewaarschuwd om toch vooral géén zaken buiten softwarebeheer om te downloaden of te installeren?
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 911
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Updates VideoDownloadHelper

Berichtdoor dirkjanl » Do 06 Dec 2018, 18:58

@edu, ja, dat risico neem ik. Ik gebruik nu 3 jaar Linux Mint als mijn dagelijkse PC voor mijn werk. En zo af en toe download ik buiten Synaptic pakketbeheer en Programmabeheer / Softwarebeheer om. Als de app zoals in dit geval via een ad-on van Firefox komt denk ik dat dat wel kan. Maar zoals je ook kunt lezen in mijn post, heb ik de app niet echt nodig, want ik kon met Video Downloadhelper 7.3.5 alles downloaden. Heb het gedaan om te kijken wat er gebeurde.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
edu

Re: Updates VideoDownloadHelper

Berichtdoor edu » Vr 07 Dec 2018, 11:27

Dirkjan1,
Bedankt voor je toelichting.
Denk dat je idd gelijk hebt voor wat betreft het binnenhalen van Firefox add-ons.
Ga het proberen
Groet, Ed
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: Updates VideoDownloadHelper

Berichtdoor Wilfried1954 » Zo 09 Dec 2018, 08:26

Kan dat dan geen problemen veroorzaken? Er wordt immers gewaarschuwd om toch vooral géén zaken buiten softwarebeheer om te downloaden of te installeren?
Als je echt veilig wil spelen probeer dan nieuwe software altijd uit in een omgeving waar het kapot mag. Ik probeer nieuwe software meestal eerst uit in een virutal machine. Een alternatief is een aparte partitie op je harde schijf waar je een 2de identieke Linux hebt staan. Een virtual machine heeft het voordeel, dat als je iets hebt verknoeid (bijvoorbeeld door een nieuwe software), dat je gewoon je backup van die harde schijf terugzet (normaal gezien is dat 1 bestand).
edu

Re: Updates VideoDownloadHelper

Berichtdoor edu » Ma 10 Dec 2018, 16:37

Idd een goed ID.
Ik heb daarvoor een oude desktop. Staat niets bijzonders op, zelfs geen e-mail....

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten