Moneymanager EX

Vragen over software en applicaties
digo52
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: Vr 29 Jun 2018, 16:44

Moneymanager EX

Berichtdoor digo52 » Za 09 Feb 2019, 19:02

Wie is bekend met het financiële programma Moneymanager EX? Moet kunnen werken onder Linux, Windows, OSX en Android. Installatie op Windows en Android geen probleem. Maar op mijn Linux laptop krijg ik het nog niet voor elkaar. De instructies op de website van de maker zijn wel erg summier. Maar ik ben geen held in programmeren. Voor goede tips houd ik mij aanbevolen.
digo52
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 9
Lid geworden op: Vr 29 Jun 2018, 16:44

Re: Moneymanager EX

Berichtdoor digo52 » Di 12 Feb 2019, 12:31

Ik ben inmiddels begonnen met Banktrans. Daar is een Linux- en Windows-versie van. De Linux-versie installeert vlot en gemakkelijk. Het gebruikersbestand kun je versleutelen (harde voorwaarde voor mij) en als je het dan in Dropbox o.d. plaatst kun je er altijd bij. Ik mis eigenlijk een versie voor Android en die had Moneymanager EX wel. Moneymanager blijft nog kandidaat, al is het importeren van CSV-data een crime. Daarnaast Moneymanager heeft verschillende versies waarvan de gebruikersdata onderling niet uitwisselbaar lijken te zijn volgens postings op internet. Ik ben niet echt enthousiast meer. Jammer want de platformonafhankelijkheid vind ik een pre. Voor het overige zoek ik voor mij zelf uit wat de winst van Banktrans of anderen is. Ik hield alles al bij in Libreoffice Calc en dat werkt ook gewoon prettig.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten