Programma alternatief voor dyslexie

Vragen over software en applicaties
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 527
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Programma alternatief voor dyslexie

Berichtdoor mutse » Do 28 Mar 2019, 23:11

@ Forum,

ik heb, via programmabeheer, Gespeaker geïnstalleerd. Dat opent en werkt perfect.
Na wat spelen met het geluid en de snelheid was het, bijna, perfect.
Mijn kleinzoon, die logopedie nodig heeft (omwille van zijn dyslexie ) zal zeer tevreden zijn.
Ik ben NU ook al tevreden, omdat het ook mogelijk is wanneer je een desktop/laptop hebt met alleen een 'Linux-gestuurd besturingssysteem' geïnstalleerd.

De ouders van mijn kleinzoon werden (bijna verplicht !!!) sterk geadviseerd om KNFB Reader aan te schaffen -- dit is wel betalend en veel te duur voor hen.
KNFB Reader kan ook niet werken in een 'Linux-gestuurd besturingssysteem' ... vandaar ...en dat moest het wél kunnen aangezien mijn kleinzoon een laptop heeft waarop LinuxMint 17.3 geïnstalleerd is (én géén Windows meer!).
Ik ben dan op zoek gegaan naar een alternatieve mogelijkheid en kwam uit bij eSpeak, Screader, cvoiceControl maar dat is met de terminal ---en ik had daar geen zin in. Het moest grafisch en gemakkelijk zijn om er mee te werken. En zo kwam ik uit bij Gespeaker.

https://nfb.org/programs-services/knfb-reader
KNFB Reader:
KNFB Reader is an award-winning mobile app for blind, low-vision, dyslexic, and other print-disabled users that converts text to speech or text to Braille.
vraag: zijn er, eventueel, nog andere alternatieve programma's die geschikt zijn om kinderen en volwassenen met dyslexie te kunnen helpen? Wel te verstaan dat die geschikt moeten zijn voor een 'Linux-gestuurd besturingssysteem' zoals: LinuxMint, Ubuntu, ...

Graag hoor ik het.
Met heel veel dank.
mutse.
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten