Programma om NVR-camera's te bekijken

Vragen over software en applicaties
Gebruikersavatar
PeterB
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: Ma 01 Apr 2019, 15:26

Programma om NVR-camera's te bekijken

Berichtdoor PeterB » Ma 01 Apr 2019, 15:37

Hallo,

een vriend van mij heeft een 6-tal netwerkcamera's in een NVR-systeem.
Om de beelden te zien moest hij vroeger met Firefox of IE naar het locaal IP-adres van de camera-pc gaan om in te loggen. De brower vroeg wel naar een plugin die geïnstalleerd moest worden.

Sinds enige maanden heb ik op zijn laptop Linux Mint geïnstalleerd (omdat zijn Windows trager werd). Hij begint Linux nu ook al een beetje onder de knie te krijgen, maar we moeten nog eens kijken om software voor zijn NVR te installeren. Via de browser lukt natuurlijk niet meer op Linux (maar goed ook want eigenlijk gebruik je toch wel beter een programma ipv via een browser, vind ik toch).

Vraag is nu natuurlijk (ikzelf gebruik ook nog maar enkele jaren Linux op de pc) welk programma ik hiervoor best gebruik.
De NVR van mijn vriend is van het merk: TruVision en hij kan de beelden live bekijken maar ook op een tijdsbalk de oude beelden herbekijken.

Alvast bedankt.
Peter.
Ham Radio, my kind of contact sport!
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Programma om NVR-camera's te bekijken

Berichtdoor Joan » Ma 01 Apr 2019, 17:52

Probeer eens of je met het IP van de NVR in Firefox toegang kunt krijgen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
PeterB
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: Ma 01 Apr 2019, 15:26

Re: Programma om NVR-camera's te bekijken

Berichtdoor PeterB » Vr 05 Apr 2019, 14:29

Probeer eens of je met het IP van de NVR in Firefox toegang kunt krijgen.
Ik probeer het niet locaal, want het gaat om camera's die niet bij mij staan.
Als ik wil naar de url ga zie ik linksboven de melding 'Geen plug-in' en vanaf ik wil inloggen krijg ik de melding 'Installeer eerst de invoegtoepassing'.
Zie printscreen.

Mvg, Peter.
Afbeelding
Ham Radio, my kind of contact sport!
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 806
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Programma om NVR-camera's te bekijken

Berichtdoor DeBaas » Vr 05 Apr 2019, 17:23

Veel van die camera's werken alleen met een ActiveX plugin voor Internet Explorer 11.

NIET ondersteund door andere, ook niet Edge, browsers.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Programma om NVR-camera's te bekijken

Berichtdoor Joan » Vr 05 Apr 2019, 18:21

"Geen plug-in" zou kunnen betekenen dat er een apparaat (aansluiting) ontbreekt.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
PeterB
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 18
Lid geworden op: Ma 01 Apr 2019, 15:26

Re: Programma om NVR-camera's te bekijken

Berichtdoor PeterB » Za 06 Apr 2019, 09:48

Veel van die camera's werken alleen met een ActiveX plugin voor Internet Explorer 11.

NIET ondersteund door andere, ook niet Edge, browsers.
Ik herinner me idd nog dat onder Windows we op de NVR konden inloggen met IE maar niet met Edge.
Op de laptop (OS: Windows) stonden ook Chrome en Firefox geïnstalleerd en als ik me nog goed herinner was het Firefox waarmee het ook werkte. Er moest een plugin geïnstalleerd worden waarvan ik me de naam niet meer herinner. Sinds een bepaalde update van FF lukte het ook niet meer.
Ham Radio, my kind of contact sport!
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 806
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Programma om NVR-camera's te bekijken

Berichtdoor DeBaas » Za 06 Apr 2019, 11:04

Sinds een bepaalde update van FF lukte het ook niet meer
Dat klopt, "vroeger" was er een Windows Firefox truuk/addon om ActiveX, gebruik makend van de onderliggende Windows Internet Explorer, toch in Firefox te laten draaien.
Deze functie is wegens "ActiveX onveilig" de nek omgedraaid, heeft dus ook nooit in Linux gewerkt.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten