Hoe Thunderbird IMAP account verwijderen

Vragen over software en applicaties
Lucien
Held
Held
Berichten: 381
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Hoe Thunderbird IMAP account verwijderen

Berichtdoor Lucien » Ma 22 Apr 2019, 14:29

Heb Mint 19.1 opnieuw geïnstalleerd. Vervolgens Thunderbird geactiveerd. Die heeft automatisch mijn account als IMAP geinstalleerd, maar dat moet bij mij POP3 zijn. Geen idee hoe dat te wijzigen dus Thunderbird maar ge de-installeerd en vervolgens weer vanaf Synaptic geinstalleerd met het doel POP via de installatie handmatig aan te passen. Echter ook daar kon ik niets handmatig doen, maar ik zag dat toen wel POP werd geinstalleerd. Als ik nu Thunderbird open zie ik in de linker kolom onder elkaar twee keer mijn account met dezelfde accountnaam. Blijkbaar een met IMAP en een met POP (?), maar welke kan ik niet zien, want zodra ik bij een van de twee Server Settings aanklik krijg ik een scherm met 'Een account with this name already exists. Please enter a different account name'. Dat is dus niet de bedoeling. Ik moet dus een account verwijderen: die met IMAP. Probleem: ik weet niet hoe en ik weet net welke. Hoe los ik dit op. Onder Account actions>Remove account wordt ik ook niets wijzer.
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 806
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Hoe Thunderbird IMAP account verwijderen

Berichtdoor DeBaas » Ma 22 Apr 2019, 18:07

Rechter muisklik al geprobeerd?
Rechter muisklik op de accountnaam, klik op instellingen.
Onder de accountnaam zie je bij serverinstellingen of je pop of imap hebt gekozen.
Klik op het juiste account,
Klik op Accountacties,
Klik op account verwijderen.
Klik al of niet op ook de bestanden verwijderen.
Lucien
Held
Held
Berichten: 381
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Hoe Thunderbird IMAP account verwijderen

Berichtdoor Lucien » Ma 22 Apr 2019, 20:28

Wat ik al aangaf: zodra ik Serverinstellingen aanklik krijg ik een scherm met 'Een account with this name already exists. Please enter a different account name'. Het scherm waarin ik POP of IMAP moet zien verschijnt dan niet. Al diverse malen geprobeerd. Geen idee hoe ik op een andere manier in dat scherm kom.
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 806
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Hoe Thunderbird IMAP account verwijderen

Berichtdoor DeBaas » Ma 22 Apr 2019, 21:43

Je kunt Thunderbird resetten door de map ~/.thunderbird te renamen of verwijderen.
Deze map staat in je /home map, zichtbaar maken met Ctrl+H.
Lucien
Held
Held
Berichten: 381
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Hoe Thunderbird IMAP account verwijderen

Berichtdoor Lucien » Ma 22 Apr 2019, 23:03

Als ik die thunderbird-map op mijn desktop verwijder, kan ik thunderbird dan opnieuw installeren vanaf synaptic? En hoe voorkom ik dan dat thunderbird opnieuw automatisch met IMAP wordt geïnstalleerd?
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 806
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Hoe Thunderbird IMAP account verwijderen

Berichtdoor DeBaas » Di 23 Apr 2019, 10:56

Na verwijderen van de ~/thunderbirdmap heb je een verse niet geconfigureerde versie.
Bij het e-mail instellen GOED Opletten, NIET rucksichtloos doorklikken.
Default staat er een vinkje/vierkantje/rondje bij IMAP (externe mappen),
ZORG DAT je het vinkje/vierkantje/rondje bij POP3 (e-mail op uw computer bewaren) aanzet.
Ga nu verder met installeren van je e-mail.

P.S. ik beveel van harte IMAP aan, het is echter jouw PC dus als je anders wenst ;)..........
Lucien
Held
Held
Berichten: 381
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Hoe Thunderbird IMAP account verwijderen

Berichtdoor Lucien » Di 23 Apr 2019, 14:39

Ja, het is gelukt. Ik heb Thunderbird opnieuw geconfigureerd (met POP) en het leek ok, maar binnenhalen van mails lukte niet. Melding: 'kan geen verbinding maken met de kpn server'. Pas na een volledige herstart van de desktop werkte het goed. Daarna mijn thunderbird backup teruggeplaatst en ook daar was een volledige herstart van de desktop nodig om alles goed te laten functioneren. Eigenaardig is wel dat als ik nu thunderbird start, ik behalve thunderbird mail ook toegang tot mijn G-mail account heb. Dat heb ik ooit eens aangemaakt als reserve, maar ik gebruik het niet. Hoe dat nu ineens daar komt, maar ok. Dank voor de support!!!

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten