Redshift reageert niet op GTK+

Vragen over software en applicaties
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 527
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: Redshift reageert niet op GTK+

Berichtdoor mutse » Vr 03 Mei 2019, 12:45

Pjotr,
uw script wat aangepast naar mijn locatie (België) en opgeslagen zoals vermeld in jou post.
Computer heropgestart, Redshift werkt en toont de latitude en de longitude voor mijn locatie = OK.
Bedankt!
groet,
mutse.
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 915
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Redshift reageert niet op GTK+

Berichtdoor dirkjanl » Ma 06 Mei 2019, 19:04

Vandaag begon Redshift bij de PC waar ik aan werk kuren te vertonen. Het script opgeslagen, herstart en het werkt. Pjotr, bedankt!
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Redshift reageert niet op GTK+

Berichtdoor Jamint » Do 05 Nov 2020, 00:08

Sinds mijn laatste post in dit draadje vorig jaar in april heb ik onder Linux 19.1 zelden meer problemen gehad met Redshift, en als dat toch voorkwam onderving ik dat met iris-mini (AppImage) Je kunt dat willekeurig waar dan ook in je persoonlijke map plaatsen en werkt prima. Ik was dus bijna vergeten dat ik het had opgeslagen in een mapje genaamd: Kleine applicaties omdat ik het al vele maanden niet meer nodig had. Tot voor enkele dagen terug :D ....

Zondagavond rond 23:00 uur na aanzetten van de computer zat ik weer met knipperende ogen in een prikkend >:D bleekblauw scherm te staren. Eerst snapte ik niet wat er aan de hand was, maar als bij donderslag realiseerde ik me dat Redshift na ettelijke maanden weer kuren had ::)

Sindsdien is het elke avond mis. Als ik zo bij benadering na 22:30 uur mijn computer aanzet.... blauw scherm; geen Redshift.

Ik heb nu het script dat Pjotr hier postte op 1 mei 2019 om 22:47 uur: viewtopic.php?f=7&t=4548&p=24343#p24458
functioneel en het werkt uitstekend t.b.v. Redshift.

Hoewel laat, na vele maanden: @Pjotr, hartelijk dank voor deze doeltreffende informatie!
If it ain't broken, don't fix it.
Gebruikersavatar
Nightwing
Senior
Senior
Berichten: 186
Lid geworden op: Wo 06 Mei 2020, 08:26

Re: Redshift reageert niet op GTK+

Berichtdoor Nightwing » Vr 06 Nov 2020, 00:07

Redshift heeft bij mij sinds vorig jaar oktober als een zonnetje gedraaid. Maar toen ik net (5 november, 23:50 uur) mijn computer startte, zag ik niet het bekende gedimde scherm, maar het normale 'dag' scherm.
Ik kreeg ook de melding dat mijn locatie niet kon worden vastgesteld via de provider.

Ik heb in oktober 2019 mijn computer schoon geïnstalleerd met Linux mint 19.2, daarna volgde de update naar 19.3 en afgelopen jaar heb ik een upgrade naar Linux mint 20 gedaan (dus geen schone installatie dit keer).

Misschien dat de meer vaardige forumleden iets met deze informatie kunnen beginnen.
Redshift is voor mij geen essentieel programma, maar het is 's-nachts soms wel eens prettiger werken.

Groeten,
Rob.
Linux Mint versie 21.3 Cinnamon, 64 bit.
Gebruikersavatar
HWE64
Held
Held
Berichten: 529
Lid geworden op: Ma 21 Sep 2020, 10:34
Locatie: Montferland (Achterhoek)

Re: Redshift reageert niet op GTK+

Berichtdoor HWE64 » Vr 06 Nov 2020, 07:30

Ik gebruik Redshift zowel in Xubuntu als in Mint 20 Xfce. Ik heb een keer problemen gehad en heb gewoon Redshift verwijderd en na herstart opnieuw geinstalleerd. Daarna werkt hij perfect zelfs verander ik de kleuren van dag en nacht.
Afbeelding
Niet panikeren, er is een Mintforum

1] LM 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce Clevo laptop). 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop). 4] LMDE 6 Xfce/LM 21.3 Xfce(HP Desk test pc). 5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 Dell desktop
Gebruikersavatar
Nightwing
Senior
Senior
Berichten: 186
Lid geworden op: Wo 06 Mei 2020, 08:26

Re: Redshift reageert niet op GTK+

Berichtdoor Nightwing » Vr 06 Nov 2020, 10:02

Kort na het posten van mijn vorige bericht heb ik Redshift weer geprobeerd en nu schakelde hij ineens wel in.
Het valt mij wel op, dat als Redshift staat ingeschakeld, ik het ronde 'wachten' icoontje van de muisaanwijzer krijg bij het opstarten. Als Redshift staat uitgeschakeld, dan start de pc normaal op.
Linux Mint versie 21.3 Cinnamon, 64 bit.
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Redshift reageert niet op GTK+

Berichtdoor Jamint » Za 07 Nov 2020, 11:22

Redshift heeft bij mij sinds vorig jaar oktober als een zonnetje gedraaid. Maar toen ik net (5 november, 23:50 uur) mijn computer startte, zag ik niet het bekende gedimde scherm, maar het normale 'dag' scherm.
Ik kreeg ook de melding dat mijn locatie niet kon worden vastgesteld via de provider.

Ik heb in oktober 2019 mijn computer schoon geïnstalleerd met Linux mint 19.2, daarna volgde de update naar 19.3 en afgelopen jaar heb ik een upgrade naar Linux mint 20 gedaan (dus geen schone installatie dit keer).

Misschien dat de meer vaardige forumleden iets met deze informatie kunnen beginnen.
Redshift is voor mij geen essentieel programma, maar het is 's-nachts soms wel eens prettiger werken.

Groeten,
Rob.
Dat is precies wat mij sinds ongeveer een week terug ook opviel. Ik wilde mijn post niet te lang maken vandaar dat ik niet meldde dat alles 's-ochtends dan weer OK was en 's-avonds werkte Redshift niet meer, enz.
Vorig jaar april was dat ook het geval:
viewtopic.php?f=7&t=4548#p24392

Zoals in dit draadje al vermeld, bestaat het redelijke vermoeden dat Redshift bij herhaling in conflict komt met Geoclue2 of omgedraaid want bij andere Linux distributies blijkt het ook voor te komen:
viewtopic.php?f=7&t=4548#p24463
If it ain't broken, don't fix it.
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Redshift reageert niet op GTK+

Berichtdoor Jamint » Za 07 Nov 2020, 11:48

Hoewel omwaarschijnlijk want het script: viewtopic.php?f=7&t=4548#p24458 t.b.v. Redshift werkt perfect, is het misschien toch slim het andere programmaatje achter de hand te hebben als je veel last hebt van het blauwe scherm 's-avonds en/of 's-nachts waardoor een oplossing onontbeerlijk is.

Het heet dus iris-mini-0.3.8 en is hier te downloaden https://iristech.co/iris-mini-linux/
Omdat het een app-image is hoeft het niet geïnstalleerd te worden. Na uitpakken kun je er op (dubbel)klikken en het is meteen functioneel. :)

Tip: mocht je nog werken met een Linux Mint 32 bits versie (19.x en ouder) download de 32 bits versie van Iris-mini dan sowieso ook als je denkt het niet nodig te hebben, want overal zie je dat nieuwere versies van software (updates & upgrades) de 32 bits ondersteuning achterwege gaan laten.
If it ain't broken, don't fix it.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten