meerdere pagina's openen

Vragen over software en applicaties
oenbuntu
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 28 Sep 2019, 07:21

meerdere pagina's openen

Berichtdoor oenbuntu » Di 01 Okt 2019, 11:59

Hi, hoe kan ik meerdere pagina's openen in Fierfox.en welke browser kan ik het beste gebruiken? Be erg activistisch tegen vaccs en 5 g, beiden echt schadelijk, echt bestudeerd en tegen beide protesteren talloze onafhankelijke wetenschappers, medici, onderzoekers wereldwijd. Als ik een zoekopdracht invoer, krijg ik reclame en vaak staat er niet eens MIJN zoekopdracht tussen. FB en google censureren. Doet firefox dat inmidels ook? Lijkt er wel op.
Ik gebruk linux mint, meen cinnamon maar waar vind ik of het xfice of mate is? ivm 10 dingen eerst doen.
Ben een oen wat linux betreft, ben bereid te leren maar ben beslist geen computbeet dus help me aub een beetje op weg zodat ik door kan gaan met mensen bewust te maken, studeren enz.
Grt.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1311
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: meerdere pagina's openen

Berichtdoor Joan » Di 01 Okt 2019, 17:53

Firefox is een goede en veilige browser. Het doet niet aan censuur, maar gebruikt de woorden in de zoekregel als uitgangspunt. Zo zal Linux Mint of "Linux Mint" of "Mint Linux" andere resultaten geven..

Nieuwe pagina's kunnen worden geopend met het + plus teken in de Firefox paginabalk. In het voorbeeld op https://support.mozilla.org/nl/kb/firef ... -adresbalk is de zwarte balk de paginabalk met het + plus teken.

Linux Mint heeft drie grafische versies, Cinnamon, Mate en Xfce. In het Mint Menu bij Voorkeuren zit Systeeminformatie waarmee de hoofdonderdelen van Mint worden getoond.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 817
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: meerdere pagina's openen

Berichtdoor DeBaas » Za 05 Okt 2019, 11:16

De zoekresultaten worden niet door welke dan ook webbrowser gecensureerd.
De zoekresultaten hangen af van het algoritme dat een zoekmachine gebruikt.
Als de door jou gebruikte zoekmachine niet bevalt kies je een andere.
Diverse browsers hebben wel mechanischmen ingebouwd die je trachten te waarschuwen tegen onveilig materiaal.
Reclame wordt niet door je webbrowser geïnitieerd maar door webpagina's en daaraan gekoppelde links naar bijvoorbeeld google en op je PC opgeslagen "cookies", niet de browser zelf. Reclames in bijvoorbeeld de site van de krant de telegraaf kunnen met behulp van een addblokker redelijk worden tegengehouden.

In een terminal (Ctrl+T) ingegeven de opdracht:
inxi -Sx
laat je info over kernel, desktop en distro zien.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten