OPGELOST! muis-focus gestolen.....

Vragen over software en applicaties
Jan E
Nieuweling
Nieuweling

OPGELOST! muis-focus gestolen.....

Berichtdoor Jan E » Wo 14 Okt 2009, 20:31

Deze vraag heb ik ook op het Ubuntuforum gesteld, maar daar werd 'ie niet beantwoord. Daarom hier ook even.

Ik heb onlangs wat zitten prutsen (weet natuurlijk niet meer wat allemaal, maar het had te maken met Compiz en Emerald en zo), maar als ik nu bepaalde programma's wil opstarten, krijg ik de foutmelding dat een agressief programma de focus van de muis heeft gestolen, waardoor het uitvoeren het programma niet mogelijk is. Dit speelt vooral bij programma's waarvoor het nodig is het wachtwoord in te typen, zoals Synaptic.

Als ik nu Synaptic wil starten, klik ik op het programma en klik gelijk daarna op een leeg plekje in het Mintmenu. en dan doet'ie het wel.

Wie het weet, mag het zeggen....................... ???
Laatst gewijzigd door Anonymous op Di 20 Okt 2009, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
schorem
Junior
Junior

Re:muis-focus gestolen.....

Berichtdoor schorem » Do 15 Okt 2009, 08:39

Krijg je de mededeling ook als je Compiz uitschakeld? Dus even geen 'fancy stuff'.
Als dat zo is zou je kunnen proberen Compiz/Emerald te verwijderen (compleet) en daarna opnieuw te installeren.

of je doet het via een Terminal:

Code: Selecteer alles

$ sudo apt-get remove --purge <programma>
Linux Registered User : #352052
Mail: schorem@linuxmint-nl.org
Jan E
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Jan E » Do 15 Okt 2009, 20:33

Dat heb ik zojuist gedaan en heeeeeeeeel rap weer teruggezet....  ;D Ik had ook geen vensterkader meer, kon  mijn vensters dus niet afsluiten, ik kon geen vensters meer wisselen en nog een paar van dat soort venstergerelateerde dingetjes....
Jan E
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Jan E » Di 20 Okt 2009, 17:37

Ik vond na lang zoeken op het LinuxMint forum een berichtje uit 2008....

Het komt er op neer, dat je in dit soort gevallen moet figulieren met de instellingen van het MintMenu, zodat je niet meer de balk links naast het menu ziet. Ik weet nu even niet meer hoe dat er kwam en hoe ik het weg kreeg, maar ik heb gewoon wat instellingen in het MintMenu veranderd (aantal kolommen en zo) net zo lang tot het goed was.

Ik zal het eerste bericht veranderen met OPGELOST er in....

Terug naar “Software en applicaties”