Programma's uit Wine niet te verwijderen

Vragen over software en applicaties
Swartenhont
Junior
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: Vr 02 Nov 2018, 14:43

Programma's uit Wine niet te verwijderen

Berichtdoor Swartenhont » Za 04 Jan 2020, 13:54

Een paar weken geleden Wine via programmabeheer geïnstalleerd. Al proef daarna adobe CS2 programma's er ingezet. Het resultaat was teleurstellend, en ik wil daar niet mee door, zeker ook vanwege mogelijke beveiligingsrisico' s.
Ik heb Wine via programmabeheer verwijderd, alleen mijn probleem is nu dat ik de Adobe programma's niet meer kan verwijderen.
Met de terminal (sudo apt-get --purge remove XXXX) lukt het mij niet, als ik handmatig zoek in bestandsbeheer zie ik heel veel Adobe zaken, maar durf die niet met de hand te verwijderen.
Als ik bij bladeren met de menuknop kijk zie ik daar ook nog steeds alle destijds geïnstalleerde Adobe proggies staan.

Hoe raak ik nu verlost van deze restanten?
Linux Mint 21.3 Virginia| | 16-core AMD Ryzen 9 7950X | AMD Navi 21 [Radeon RX 6900 XT | Asrock X670E Steel Legend
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1611
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Programma's uit Wine niet te verwijderen

Berichtdoor stegiman » Za 04 Jan 2020, 22:12

Ik werk niet met wine om de eenvoudige reden dat ik gewoonweg geen Windows programma in Linux wil hebben.
Want als je Windows programma wilt behouden kan je beter niet met Linux werken maar gewoon Windows behouden.
Op deze pagina (klik) kan je zien wat je allemaal moet verwijderen om definitief te verwijderen.
Dat is ook de beste manier in Wine en in Windows
Swartenhont
Junior
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: Vr 02 Nov 2018, 14:43

Re: Programma's uit Wine niet te verwijderen

Berichtdoor Swartenhont » Zo 05 Jan 2020, 17:19

Tsja, het was ook meer bedoeld als Spielerei, om het uit te proberen, Aan de programma's in Mint heb ik idd genoeg. En ik wil ook nooit meer terug naar Windhoos.
Echter, daarmee blijft het probleem wel bestaan, en je linkje verwijst naar een deinstallatie vanuit windows.
Ik denk dat ik eerst maar weer eens Wine overnieuw installeer, en binnen die omgeving dat Adobe gedoe eruit probeer te krijgen.
Linux Mint 21.3 Virginia| | 16-core AMD Ryzen 9 7950X | AMD Navi 21 [Radeon RX 6900 XT | Asrock X670E Steel Legend
Swissybear1957
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: Di 07 Jan 2020, 01:15
Locatie: Boechout, BELGIË

Re: Programma's uit Wine niet te verwijderen

Berichtdoor Swissybear1957 » Di 07 Jan 2020, 16:28

kun je CS2 nog starten?

meestal moet je enkel de desktop-file verwijderen.

https://askubuntu.com/questions/1091726 ... lling-wine
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 817
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Programma's uit Wine niet te verwijderen

Berichtdoor DeBaas » Wo 08 Jan 2020, 14:13

Als je dan toch Wine hebt verwijderd, verwijder dan ook de map .wine (In je /home/[gebruiker] map)
zichtbaar te maken met Ctrl+H
dan zijn alle geïnstalleerde Windows progamma's ook weg.
Hooguit nog wat starters uit de map Desktop of Bureaublad verwijderen.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten