Virtualbox installeren op LM Mate 19.1 32-bit

Vragen over software en applicaties
oldbutMint
Senior
Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: Vr 30 Sep 2016, 09:10

Virtualbox installeren op LM Mate 19.1 32-bit

Berichtdoor oldbutMint » Wo 15 Jan 2020, 15:10

Hallo,

Ik heb nu LM Mate 19.1 32-bit (op een 64-bit mobo/computer).
Ik wil Virtualbox installeren.
Ik vond de webpagina 'https://www.pcsteps.com/184-install-vir ... nt-ubuntu/' met aanwijzingen.
Ik heb eerst (foutief) geprobeerd te installeren vanuit de packetmanager.
Daar Virtualbox (kiest zelf nog een ander pakket bij) en Virtualbox-qt geselecteerd en laten installeren. Dat lijkt te gaan, want als ik daarna in een terminal virtualbox --help of man virtualbox ingeef, komt er wel info terug (maar daar kan ik helaas nog niets mee).
Raar is dat er -afwijkend van wat de pagina zegt- nergens bij de 'applications' een programma Virtualbox is bijgekomen...
Na beter lezen bleek de boven aangehaalde pagina NIET de package manager te gebruiken, maar de Software Manager.
Dus in de package manager dat wat ik geinstalleerd had weer verwijderd en toen aan de gang gegaan met de Software Manager.
Volgens mij leidde dit tot hetzelfde resultaat: nog steeds niets nieuws bij 'Applications' maar wel dezelfde output als eerder na de bovengenoemde opdrachten in de terminal..
Dus: Virtualbox lijkt wel geinstalleerd, maar verstopt zich om een of andere reden.
Ik neem aan dat ik het e.e.a. in moet stellen aan Virtualbox, maar hoe kom ik met dit programma in contact??

EDIT:
Het starten is inmiddels gelukt vanaf de commandline, maar het blijft raar waarom geen nieuw item in applications kwam.

oldbutmint
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1308
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Virtualbox installeren op LM Mate 19.1 32-bit

Berichtdoor Joan » Wo 15 Jan 2020, 23:54

Kijk eerst eens in het Hoofdmenu (te bereiken via Menu > Instellingen) of er een starter kis voor Virtualbox die niet Aan staat.
Is die daar, zet het dan aan.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
oldbutMint
Senior
Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: Vr 30 Sep 2016, 09:10

Re: Virtualbox installeren op LM Mate 19.1 32-bit

Berichtdoor oldbutMint » Do 16 Jan 2020, 13:21

Ik zie eerlijk gezegd geen 'starter' voor Virtualbox.

Ik heb de us-engelse versie.
Ik ben in de GUI,
in 'control center' vind ik een heel stel icoontjes, in groepen.
Ik zie daar niets bij wat zou (kunnen) verwijzen naar Virtualbox.

Ik noem ze even op:
groep Administration:
backup tool,network,software sources,time and date,driver manager,printers,
synaptic package manager,update manager,login window,software manager,system reports,
users and groups

groep Hardware:
bluetooth,keyboard,power management,disks,keyboard shortcuts,sound,displays,mouse

groep Internet and Network:
firewall configuration,network connections,network proxy

groep Look and Feel:
appearance,compizconfig settings manager,desktop settings,input method,languages,main menu,
popup notifications,qts setting,screensaver,welcome screen,windows

groep Personal:
about me,onboard settings,assistive technologies,preferred applications,file management,
startup applications

Misschien zie jij hem ertussen staan?

oldbutmint
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1308
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Virtualbox installeren op LM Mate 19.1 32-bit

Berichtdoor Joan » Do 16 Jan 2020, 23:20

Bij mij staat de VB starter in Beheer (administrations). en heb hem ook in Systeemgereedschap gezet. (het staat dan ook twee keer in beheer)
Maak daar een starter met als Opdracht (Command) VirtualBox %U en geef het een naam. Dat moet genoeg zijn om een starter in het menu te krijgen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten