Sinds een week toont het update-schildje een rood kruis met de melding: kan lijst met bijgewerkte pakketten niet verversen. Als ik op lijst bijwerken klik gebeurt er wel iets, en lijkt de update ok (vinkje in het schildje) maar de volgende dag is het weer een rood kruisje. Sudu apt-get update gedaan, maar maakt niet uit.
Kan het te maken hebben met de update naar Tricia die ik nog niet heb uitgevoerd?
Kan lijst bijgewerkte pakketten niet verversen
Re: Kan lijst bijgewerkte pakketten niet verversen
"Kan het te maken hebben met de update naar Tricia die ik nog niet heb uitgevoerd?"
Nee. Het is waarschijnlijk een niet (goed) werkende bijwerk server.
Schakel een over naar een andere server.
Nee. Het is waarschijnlijk een niet (goed) werkende bijwerk server.
Schakel een over naar een andere server.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Dat rode kruis door het update-schildje heb ik ook regelmatig. Dat heeft bij te maken met de pakketten voor de desktopversie van Signal. Vandaag is hij er weer eens niet. Ik negeer het gewoon, want het lost zich de dagen erna vanzelf op.
Vr gr,
Vr gr,
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Dan wacht ik nog even of het zich vanzelf oplost en anders een andere server, maar waar vind ik die optie?
Kan ik door dit probleem dan wel naar Tricia upgraden of werkt dat dan ook niet? En los daarvan: blijven met die upgrade mijn bestanden e.d. in tact?
Kan ik door dit probleem dan wel naar Tricia upgraden of werkt dat dan ook niet? En los daarvan: blijven met die upgrade mijn bestanden e.d. in tact?
Andere server: Ga naar menu, tik in 'Pakketbronnen' en open dat programma. Dan verschijnen bij 'Spiegelservers' de 'Hoofdserver' en 'Basis'. Kies in het veld daarachter een andere server, maar wel dichtbij, anders duurt het downloaden te lang.
Upgraden naar Tricia. Ik weet niet wat je nu hebt draaien, maar als dat LinuxMint 19.2 is dan zie ik geen probleem.
Bestanden: Als je daarmee de door jou aangemaakte bestanden bedoelt. Ja, die blijven gewoon intact, maar altijd zorgen voor een backup buiten je PC , zeker als je gaat upgraden.
Vr groet,
Upgraden naar Tricia. Ik weet niet wat je nu hebt draaien, maar als dat LinuxMint 19.2 is dan zie ik geen probleem.
Bestanden: Als je daarmee de door jou aangemaakte bestanden bedoelt. Ja, die blijven gewoon intact, maar altijd zorgen voor een backup buiten je PC , zeker als je gaat upgraden.
Vr groet,
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Inderdaad is het probleem na twee dagen vanzelf weer verdwenen. Heb inmiddels Tricia geinstalleerd en dat ging prima. Alle bestanden waren er ook nog dus mijn backup niet nodig gehad. Tijdens de installatie nog 1x de melding gehad dat een bestand niet werd gevonden vanwege serverprobleem, maar een tweede poging werkte wel. Ik ga nu toch maar een andere server proberen. Dank voor de tips!
Terug naar “%s” Software en applicaties