Emulatie Sheepshaver/MacOS classic in Linux

Vragen over software en applicaties
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Emulatie Sheepshaver/MacOS classic in Linux

Berichtdoor Jamint » Vr 21 Feb 2020, 23:22

Dag Linux medestanders :)

Een database waar ik al ruim 25 jaar jaar meermaals per week in werk wil ik gaan onderbrengen in Linux m.b.v. de emulatie-software genaamd:
Sheepshaver
https://www.emaculation.com/doku.php/sheepshaver
Het betreft een Filemaker Pro bestand ondersteund door Mac Os Classic. De reden ligt voor de hand: De oude Macintosh zal toch eens de geest geven en ik wil de betreffende database trachten te behouden of ik zal hem anders érg gaan missen. :0
Nu loop ik tegen het volgende aan: In de structuur van Linux moet ik iets veranderen in het kader van geheugentoewijzing. Ik ga ervan uit dat dit moet gebeuren m.b.v. Terminal, maar heldere informatie hoe het precies moet heb ik niet. De informatie is erg rudimentair. Het betreft het volgende:
SheepShaver uses a part of memory that is protected by SElinux. To allow SheepShaver to run, some settings need to be made:
Run the following commands as root’:

- setsebool -P mmap_low_allowed 1
- ausearch -c 'SheepShaver' –raw | audit2allow -M my-SheepShaver
- semodule -X 300 -i my-SheepShaver.pp

Bron: https://www.emaculation.com/doku.php/ubuntu

Betekent dit nu dat ik als root moet inloggen? Zo ja, ik heb een root wachtwoord ingesteld zoals Pjotr adviseert, dus dat moet lukken. Gebruiker: root en dan wachtwoord.
Moet ik daarna in Terminal de bovenstaande commando’s per stuk uitvoeren of kan dat onder elkaar?
En dan nog: Zijn bovenstaande commando’s zo valide? Of moet er toch su of sudo aan vooraf gaan?

Hartelijk dank voor alle hulp!
If it ain't broken, don't fix it.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1309
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Emulatie Sheepshaver/MacOS classic in Linux

Berichtdoor Joan » Vr 21 Feb 2020, 23:50

Wat je in eerste instantie kunt proberen is Filemaker Pro 6 Filemaker Pro (en) wikipedia. Deze was bruikbaar in Linux.

In een programma gaan rommelen met geheugenlocaties is altijd af te raden omdat er dan weer andere programma's van die locaties gebruik zouden kunnen gaan maken. Vastlopers zijn dan niet uitgesloten.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten