installatie Gallery3

Vragen over software en applicaties
Monty23
Junior
Junior

installatie Gallery3

Berichtdoor Monty23 » Za 28 Mar 2020, 10:53

Jarenlang heb ik gebruik gemaakt van Gallery3 (een bijzonder fijn en gebruikersvriendelijk fotoalbum) op een eigen server die iemand voor mij had ingericht. De server heeft het begeven inmiddels. Nu wil ik graag dit programma op een NAS installeren die ik nog moet aanschaffen.
Gallery3 is met php te installeren, echter las ik ergens dat men in sommige Linux distributies het programma met package manager kan installeren. In MINT werkt dit niet. Weet iemand in welke distributie dit wel kan? Dan zou ik met een tijdelijk geïnstalleerde distributie het programma kunnen installeren en dan onder MINT kunnen draaien want ik wil van MINT niet af omdat het super goed bevalt.

Kan iemand mij helpen of weet iemand soms wie mij met een installatie met php kan bijstaan?
Hartelijke dank en iedere suggestie is welkom. :)
Monty
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder

Re: installatie Gallery3

Berichtdoor Joan » Za 28 Mar 2020, 11:14

https://galleryrevival.com/
Het Gallery-project is al meer dan 5 jaar in winterslaap en het heeft wat aandacht nodig om de huidige versies van PHP en Mysql te kunnen blijven gebruiken.

https://github.com/gallery/gallery3
Als ik dit goed begrepen heb werkt Galery3 via een (eigen) website.

Kijk eens of er in Programmabeheer een acceptabel alternatief zit
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
stegiman
Moderator
Moderator

Re: installatie Gallery3

Berichtdoor stegiman » Za 28 Mar 2020, 12:30

Als je NAS koopt kijk vooral naar welke programma je daar kan installeren.
Persoonlijk zou ik voor Synology kiezen want die heeft veel mogelijkheden en je kan daar ook Office installeren.
Ik heb 2 zulke toestellen en ook 1 van Qnap
Beiden werken prima met Linux

Op deze pagina (klik) kan je lezen hoe je moet doen.
Wel vooraf momentopname doen zodat je altijd terug kan zetten (vergelijkbaar met herstelpunt van Windows)

Terug naar “%s” Software en applicaties