Bestanden opslaan op andere schijf dan standaardschijf

Vragen over software en applicaties
JanKol
Senior
Senior
Berichten: 131
Lid geworden op: Do 24 Aug 2017, 23:04

Bestanden opslaan op andere schijf dan standaardschijf

Berichtdoor JanKol » Di 12 Mei 2020, 15:51

Ik wil graag dat bestanden, welke ik aanmaak, worden opgeslagen op mijn NAS. Vroeger, onder Windows, lukte mij dat prima. Bij Mint ben ik nu al heel lang aan het zoeken of dat kan maar ik kom er niet uit, daarom mij vaag:
Is het onder Mint mogelijk de standaard opslagplaats aan te passen. Liefst zou ik de hele standaard opslagmap "Persoonlijke Map" op de NAS zetten zodat ik, zonder nadere ingrepen, alles op de NAS opsla.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 916
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Bestanden opslaan op andere schijf dan standaardschijf

Berichtdoor dirkjanl » Di 12 Mei 2020, 17:06

Ik weet niet of het het zelfde werkt, maar ik heb mijn bestanden staan in een map STACK op een extra HDD. Alles wat LM heeft aangemaakt staat onder / en /home/mijnnaam op de SSD en dat laat ik zo. Die extra HDD heb ik via SCHIJVEN gekoppeld (wordt in het bestand 'fstab' opgenomen). In de bestandenverkenner heb ik de standaaropslaglocatie aangepast naar (in mijn geval) "/mnt/fcd253ef-bdde-4948-8bfa-b4dcb3e3a00e/Stack". Hoe heb ik dat gedaan? Zie de video:
https://youtu.be/EV-m-Og1V80

Helpt dit?
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
oldbutMint
Senior
Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: Vr 30 Sep 2016, 09:10

Re: Bestanden opslaan op andere schijf dan standaardschijf

Berichtdoor oldbutMint » Wo 13 Mei 2020, 11:43

Kun je de drive van je NAS niet mounten op je computer, en dan de standaard opslagplaats linken naar een plekje op de NAS-disk?

oldbutmint

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten