Verwijderen bladwijzers in Xreader (Documentkijker)

Vragen over software en applicaties
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Verwijderen bladwijzers in Xreader (Documentkijker)

Berichtdoor Jamint » Di 19 Mei 2020, 11:26

Dag allemaal,

Per abuis ::) heb ik een bladwijzer toegewezen (Ctrl-D) in een document geopend in Xreader v2.0.2 (Documentenkijker), de standaard PDF-viewer in Linux 19.1 (misschien ook in andere versies maar dat doet er niet toe in mijn vraag)
Ik dacht met rechtsklikken op de bladwijzer in de menubalk van Xreader de mogelijkheid op te roepen: “verwijder bladwijzer” net zoals in een webbrowser, maar dat bestaat blijkbaar niet in Xreader.
Links in de navigatie kolom de betreffende pagina/bladwijzer/shortcut selecteren, en dan Ctrl-Shift-D heb ik maar eens geprobeerd – je weet maar nooit – maar dat doet niks, evenals een naamsverandering van het betreffende document als noodoplossing; de bladwijzer blijft hardnekkig aanwezig.
Zoeken in Xreader's hulp levert geen informatie, en op het web heb ik ook niets relevants gevonden betreffende “remove+shortcuts+xreader”.

Weet iemand bij toeval wel de oplossing?

Hartelijk dank!
If it ain't broken, don't fix it.
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: Verwijderen bladwijzers in Xreader (Documentkijker)

Berichtdoor Maik » Di 19 Mei 2020, 20:34

In het linker zij paneel (welke je kan oproepen met de F9-toets) kies je uit de dropdown list Bookmarks/Bladwijzer. Deze zou dan te zien zijn en rechtsklik je op de desgewenste bladwijzer die je wil verwijderen. Je krijgt met de rechtsklik een popup menuutje waar je kan kiezen uit Open Bladwijzer, Hernoem Bladwijzer en Verwijder Bladwijzer. Kies de laatste en klik erop zodat de ongewenste bladwijzer wordt verwijdert.
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Verwijderen bladwijzers in Xreader (Documentkijker)

Berichtdoor Jamint » Di 19 Mei 2020, 22:26

In het linker zij paneel (welke je kan oproepen met de F9-toets) kies je uit de dropdown list Bookmarks/Bladwijzer. Deze zou dan te zien zijn en rechtsklik je op de desgewenste bladwijzer die je wil verwijderen. Je krijgt met de rechtsklik een popup menuutje waar je kan kiezen uit Open Bladwijzer, Hernoem Bladwijzer en Verwijder Bladwijzer. Kies de laatste en klik erop zodat de ongewenste bladwijzer wordt verwijdert.

@ Maik,

Fantastisch! Precies zoals je het schrijft. Meteen gelukt.
Hartelijk dank!
If it ain't broken, don't fix it.
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: Verwijderen bladwijzers in Xreader (Documentkijker)

Berichtdoor Maik » Di 19 Mei 2020, 22:42

Graag gedaan. ;)
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen

Terug naar “Software en applicaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten